med-motEDS

Alla inlägg den 19 september 2013

Av med-moteds - 19 september 2013 14:10

Var skall jag börja?


För typ några veckor sen så strula ju min nacke rejält. Eller ja egentligen var de väl mer höger skuldra, upp i nacken o gav en hel del huvudvärk. Gärna m start på morgonen.


Började på behandling hos sjg enl de vi diskuterat redan innan sommaren ( o gjort en behandlning) Hon sträcker o tänjer min nacke när jag ligger på rygg o sen masserar hon övre delena v ryggen när jag ligger på mage.(enkelt förkl)

Vet att jag skrivit ett par ggr redan om de hjälper mig eller om de stjäper mig. Är osäker. Själva problemet i skuldran o huvudvärken de ger verkar ha blivit bättre.


Men frågan är om min adomningar kommer från behandlingarna eller??


Behandling4 den 9 september, 12 hade jag stora bekymmer med att de smärtar i nacken o så domnar de ut i armarna. de gör även ont i ryggslutet o benen domnar.  satt i 13sept oxå.


12 sept tränade jag oxå  gjorde ett STORT misstag först cyklade jag dock inte 10 min som jag brukar köra minst numera, de kändes nåt i ryggslutet. Armövningar m rött, o bollen. SEn gjorde jag bendrag m blått o kände att de var lite kämpigt, ändå korkade jag så testade jag studsmattan direkt efter pga att sjg va upptagen o jag "ville inte vänta!¨" av samma anledning blev det även cykel direkt därpå. På cyklen kände jag att de blev för mycke o fick avbryta o åka hem.


De där med benen har jag haft lite förr, men inte så mycke som jag har nu.


Lördag 14 sept vaknade jag upp o mådde bättre, dock inte bra. Åkte o kolla in sonens match o satt mest i min stol.

Hem o pillade lite i trädgården.( kolla inlägg 15sept)


Därefter har det eskalerat:-(


Måndag 16 sept bestämde jag mig för o sjuka på 100% o så åkte jag ner på behandlingen hos sjg.

Pratade med henne om vad som hänt o hur jag mår.

Pratade om träningsupplägget o vikten av att pausa imellan o inte köra 2 ben i rad tex...

 Vi bestämde att hon inte skulle göra allt i nacken o endast massera försiktigt. o undertiden hon var i nacke kände jag hur de kittla/domna enda ner i vänsterhandens fingrar. Hon tror de e musklerna som är så retade att de upplevs som domningar.

Jag e rädd för nerver men de e inte hon.

I övrigt känns de väldigt skönt när hon behandlar.

Tog en lugn dag resterande


Tisdag 17 september vaknade jag o mådde skumt, lite illamående, trött o knepig. Trodde de kanske berodde på att jag lagt mig senare dagen innan ( ca 22) .... o jag inte fått mina timmars sömn.


Maila sjg o boka av dagens träning.


Körde barnen till skolan så fick de gå in själva o hem o la mig. sov en timme vaknade o somnade 2 till...

Ja jag var inte reko, men vaknade till liv på em när jag väl fått i mig lite mat.

På em fick jag också en väldigt obehaglig känlsa en runda av att de liksom klämdes ihop eller hur jag skall beskriva de i/på halsen.


Onsdag18sept  hade barnen studiedag o jag mådde mycke bättre när jag vaknade! Tänkte passa på o shoppa vintekläder t dem, de tyckte inte kroppen var nån bra idé:-( Vi hann vara där en timme o de räckte o blev över:-(

Så nä att häva sjukskrivningen var ingen god idé:-(

Hem o placera mig i soffan:-(


Torsdag 19sept vaknade o kände mig piggare! Gött! Stannade till o hejjade på dottern mfl. som hade skoljoggen, ingen god ide:-( Sen vart de svårt o gå. Armarna kändes bättre, men hem o åt frukost o la mig på soffan lite o då kommer nacken o domningarna i armarna. Tryck på något i nacken??? Pest eller kolera, om jag står/ sitter känns de mer i benen liggerjag känns de mer i nacke/armar.


Nu på em känner ja även  ett tryck på bröstkorgen upp mot halsen. Detta känns inget vidare.


hur ska jag gå vidare? skippa sjg behandlingen? boka tid hos osteopat? Boka tid hos eds kunnig sjg? boka läkartid? isåfall till vem? VC?


Armarna domnar ju inte bara utan de gör ju ont i axlar, armbågar o handleder oxå:-(


Ska det eskalera nu?


Läste om en av eds systrarna o när hennes domningar började var de nervsystemet som krascha:-( vill inte vill inte

Helt ärligt är jag både stressad över min arbetsträningssituation o över om det är nu jag skall rasa:-(

Har ju haft fall förr men inte så här långa o ihållande:-( faktiskt lite rädd

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards