med-motEDS

Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Vecka 9 till Februaris slut

Av med-moteds - 28 februari 2014 15:24

Måndag  o dags för skolan igen för busarna.

Städerskan skulle komma eftersom hon va bortrest på sportlovet på vår ordinarie städdag. Så ja gick här hemma o la upp saker på diverse bord o hyllor för o åtminstonde få golvet städat... va supertrött,men kämpa på.

Pratade med min mamma o hörde de pep till i luren men tänkte inte mer på de. Visade sig ha varit städerskan. Hon hade blivit förkyld. Så nix ingen städning idag. Satte mig i soffan igen o softade. 

På em mutade ja barnen med betalt om de städae lite. Sonen dammsög o dottern plocka o damma lite. 

Körde sonen på trummor o undertiden skulle ja hämta ut beställda dojjor till sonen, men nix, hade beställt i mannens namn.... ops ops liksom


Förärades en grym överraskning!


På kvällen va jag på samråd på barnens skola.

Som nattamat blev det relpax


Tisdag 25 o dags för träning,men ja va öm i kroppen från relpax o mådde inte så bra så ja skippa de.

Softade hemma. Tog tag i lite med de där formuläret till smärtrehab... Inte nådigt de där formuläret på ca 60 sidor.

     

Smakprov från några av sidorna;-)


Skrev ner lite frågetecken runt överraskningen som vi förärades igårkväll (söndes)


Ridning med tösen hon fick nye vite som hon bara älskar nu. Barbacka som hon kommit o älska högt, men idag upptäckte vi att han e bredare än vi innan upplevt o svanken får henne o hamna lite för långt bak. I trav for hennes ben bak o så spännde hon sig ännu mer o så va de igång. Blev en kramp i baksidan av ena låret:-( Hon blev lite ledsen o ville sen inte trava. Snälla ridfröken sprang med henne en stund. I slutet gick det bättre o hon kunde slappna av o kom ner lite bättre på hästryggen. När hon red lille svarte barbacka satt hon ju som klister. Men lille vite har ett HELT annat steg, mer arabaktigt/storhäst aktigt så de blir mer skumpigt.


Onsdag 26

Lämnade barnen som gick in i skolan själv. hem o åt frukost. Typ en knapp vecka tillbaka känns de som om min halsbränna e värre igen:-(  Ingen proviva hemma iheller:-(

Mannen o jag gick igenom formuläret till rehab ihopa o han fick svara va han tyckte, de mesta va vi väldigt överens om:-)

Så även om ja tycker att de varit supersvårt o svara på allt så e ja nog på rätt spår iallafall:-)

Fick oxå fram att mannen visst tyckt de va känslomässigt jobbigt i början m mina kryckor o att han lider av o se mig ha ont. Han e rätt bra på o dölja saker min käre älskade make   För visst fattar ja att de  e tufft för honom, men ja hade inte fattat att han tog de så.  Vi som försöker prata med varandra om allt...

Bra o få fram även om de e tufft oxå så klart.

Vid 8 åkte vi till Ica o handlade o senare så fick ja ont i baksidan låren ffa o de gjorde ont o gå.


Våra planteringar     


Torsdag 27

barnen till skolan o ja va kvar hemma. Va inne på o ev åkt o tränat men benen va skakiga o ömma sen igår så ja skippa de. 

Renskrev allt i formuläret o satt m gamla kalendrar för o skriva ner när ja varit hos läkare pga smärtan.

Skickade in men glömde min bilaga m läkarkontakter...

Blev köpemat idag sen drog ja o maken till campingen där vi försäsongat nåra år nu. Rekade om där va nån juste plats. Ser ut som om platsen vi hade 2012 e ledig. Får maila o kolla o få prisuppgifter så får vi räkna o se på veckor o pris osv. 

PÅ em hämtade jag o donnan ut årets bokrearanson som vi beställt & hennes nya skaljacka. På kvällen hämtade vi ut sonens nya vårkängor o donnans nya skalbyxor. Vi kör på ett set från Helly Hansen i år oxå.

   


Bilder o jacka från  http://www.hellyhansen.com/  & byxor från http://www.smilebutiken.se/


Skorna vi köpte till sonen får åka tillbaka, för stora o saknade visst goretexliknande membran:-(


Fredag 28, Februaris sista dag.När ja skulle lämna barnen så kom sonen på att ops vi glömde göra hans rättstavningsläxa igår... o så hade han glömt ukulelen hemma som musikläraren ville se o stämma. Bara för mig o köra hem igen o hämta o tillbaka till skolan. 


Träna på fm cyklade 8 min, bendrag grönt, biceps grönt, sidobendrag rött 4 på ena *2 o ca 7*2 på andra. armdrag grönt. o så cyklade jag igen, 12 minuter:-o!!! Men hjälp min rumpa när ja klev av. aj aj aj va öm den var/är !!!


Hem o softade o blogga ikapp lite. Har ont i höger skuldra. körde ja för häftigt m armdragen tro?? körde 3 reps där ...


Strax ska vc ringa upp mig, hoppas få boka en tid för smärtisar samt intyg inför överraskningen...

I kväll blir de ev o plocka lite här hemma, äta tacos o hänga i soffan <3


edit. de va inte lätt o få tid t vc. behöver inom en månad:-o När ja blev erbjuden en teletid att börja med så sa ja att de vågar ja inte för visar de sig att läkaren vill träffa mig så finns där väl ingen tid alls. Så nä vi gör tvärtom, boka en tid o kan vi stöka över de via telefon innan vid ett annat samtal så avbokar ja. Blev lite irriterad där, hur svårt ska de va me tider att man inte ska kunna få förrän om 4 veckor... Men då lyckades ja o få en om 2 veckor. 


Så visade de sig att gastrosvaret inkommit. Varför har de inte ringt??? Kanske behöver Doktor D som skicka remissen prata med Doktor UG som satte in annan medicin sa sköterskan o jo så e de kanske.

Måtte de inte behöva snacka för de e nåt som inte e bra.... Doktor D e ju nyutexad... Ja återstår o se på torsdag då doktor D ska ringa om resultatet.

jisses behöva boka teletid för o få ett svar som de lovat o ringa när de kommit:-o?? Vår Vc faller.... De har tagit emot aldeles för många patienter...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards