med-motEDS

Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Del 3 av en händelserik & spännande semester

Av med-moteds - 29 juli 2014 19:38

14

Vaknar till sådär halvt om halvt o känner hur irriterad ja e. Så orättvist mot ungarnas kusin, o varför tömde han ja låna häst av i tonåren sin husvagnstoa i ett rör utanför mina föräldrars tomt. O vadå tävla o simning i päronens trädgård mot en av mina grannar där ja bor?

Hmm ja ja drömmer sååå skumt nu för tiden. Visst en biverkning av min medicin oxå.


Tänkte stilla en fundering på vad klockan visa... men nä över 10 va den inte för medicinlarmet hade inte ringt. Eller så hade de visst försökt men mobilbatteriet hade gått i djupvila o lagt av. Klockan var 10; 40. Jesses! Upp o tog medicinen illa kvickt. Resten av fam vakna sakteligen upp oxå.

Frukostluch i förtältet innan vi fixa oss för stadstur. På väg ut såg ja en granngubbe o ett barn flyga drake precis vid vår husvagn. Bad honom snällt va försiktig då vi inte vill ha draken in i vår husvagn. När han sa att han va de men fortsatte sa ja att stranden kanske vore bättre blev han sur. Gorma på mannen min o ville han skulle kolla vår husvagn innan vi gick. Ja fråga om han kunde kolla taket, men de ville han ej. Förste sure otrevlige holländare vi stött på på våra 2sem här. Hmpf!


Åkte t schagen för o köpa bandage. Kom hem m nåt duschbart hoppas de funkar att bada med.

 

Mina ben vart skakiga idag. Igår va de lite små snubbliga idag slinkiga o så. Fick nyttja kryckor. Stråla lite ner i benen. Sonen massera min rygg i gårkväll o ner i ländryggen ffa vä sida gjorde de rejält ont vid kotorna. Kanske e benen påverkade av de eller e de bara inneboende som visar sig lite extra nu. Sträcker ut på sängen nu i väntan på kalvsnitzel t kvällsmat! Mums!

Store drog t fotbollsplanen o lillan, orädd som få hängde me på nåt barnjippo på campingen trots hon inte kan språket! Själv försöker ja komma ut på olika internet sidor bla bankens men de går sådär;-)


15

Satte klockan på 7 för medicin. Men vaknade vid 6. Lite huvudvärk. Tog medicinen o försökte somna om. Massa tankar som snurrade men somna till sist. Vakna sen av mannens medicinlarm vid 9. Barnen vaknade oxå strax efter. Morna oss nån timme. Skönt m medicin i kroppen. Snart åker vi på tripp. Men nu rengör maken sonens sår som varar/vätskat.  


 Blev en tur t tulpanpark

                                            

Underbara tulpaner, tyvärr är det ju inte säsong nu så det är väldigt få tulpaner där nu


Åkte vidare till Den helder. Där va visst marknad. Kollade runt o dottern köpte loops o sonen fotbollskort.

Lunchen intogs på stora M.

Shoppa mat hemma o grilla korv t kvällsmat. De där m korvbröd har de inte så vi körde stekta potatis.


Skulle bli jordgubbar o grädde t kvälksfika men när ja körde högläsning fick dottern sin skit så fokus ändrades. Lyckades få de t o släppa o ja somna i soffan m armen om henne. Vilken kärlek! Vore de inte för planen dan efter skulle ja lätt tagit smärtan de gett o sovit kvar där för den kärlek o närhet de ger   Efter en stund fick mannen ta över gosandet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards