med-motEDS

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2015

En vecka i backspegeln

Av med-moteds - 6 oktober 2015 09:02

29september


Plockade lite in i de sista här hemma. Planterade växterna i ytterkrukan. Växterna som ja o döttern köpte förra helgen...

Fixade sista piffet på höstbordet. Eller sista e de nog inte. E rädd att de kommer få förändras lite efter tid.


Sova kom med en ny bäddmadrass till makens säng.


På kvällen fick vi besök av donnans gudmor o hennes familj. Ja alltså kom vår gudson:-)

Vi köpte hämtmat o hade de supermysigt tillsammans i ett par timmar. Längesen vi sågs, alldeles för längesen! Mycket bröllopssnack blev de;-)



30september

Styrde kosan mot bilverkstaden o lyckades få de att höra missljudet i min bil.

Lämnade den där o fick köra en mercedes A200, sitta på marken bil...

Körde till mamma o pappa en sväng o sen vidare till naprapaten.

Körde med laser i nacken för första gången idag.



1oktober

Wihopp eller nåt! Vakna vid 6snåret o kände migränen dunka i skallen...

Bad mannen stanna hemma o få iväg kidsen o tog en almogran o somna om efter en stund. 

Vaknade vid 9 av att nån gick utanför sovrummet:-o Va mannen som fixa de sista inför städningen. ja hade fortfarande ont i huvudet. Låg kvar en stund men bestämde mig sen för o ta mig upp o la is i nacken.

Kaffe o macka o så släppte mer av värken.

Men almogran alltså, nae vet i katten va ja tycker om de... Tycker migränen flyttar fram ovanför ögonen med den o sen e ja som i en bubbla o mår illa o allmänt kymigt. Tur anfallen minskat i frekvens nu iallafall.

Pratade med mamma som erbjöd sig o va taxi till donnans ridning.

Städdag idag så städerskan kom o gjorde fint här hemma. Så skönt är det!

Så kom taxi mamma o körde för oss till ridningen.

Jisses amalia vilket ridpass!! Det var hoppning o loppan o den lille vite de är ett fantastiskt team. Ja har sagt de förr men så e de. O idag va hon den enda som galloperade hela banan igenom bägge rundorna. O inte ett stopp hade hon! Den lille vite e litta löjlig o vill gärna leka rädd för bommar osv, o gärna stanna eller vika till sidan. Men nej idag hade donnan tempo på honom o fantastiskt fina vägar så han hade ingen chans till nåt trams!

Idag hoppade de först en runda kanske 20-30 o sen höjdes det till 50-60 o 6 hinder i en bana. Inga problem, hon satt till o med kvar bra när han hoppade av lite tidigt/konstigt. *STOLT MAMMA*

o så kul för mormor att de va ett sånt pass hon fick bevittna efter att ha kört för oss.

Ja fortsatte va Lite avtrubbad i huvudet men annars hade värken typ släppt.

Barnen o ja mös i soffan på kvällen för pappan deras va ute m jobb.


2oktober

Lite ont i huvudet igen när jag vaknade men fick bort det med is!


På em fick vi packa för en helg hemmifrån.


3oktober

Tidig uppstigning för o va lördag, men va gör man inte när sonen ska på match.

En match som var längsvägen mot de mål som mannen o jag hade- ULLARED!

En match som de vann med 2-1, gött grabbar 3e matchen i rad med vinst o ni gör de snyggt! Må ni fortsätta ha medvind i era matcher nu de sista 2 för säsongen!


Farmor o hennes man kom oxå till matchen o sen åkte ungarna med dem i husbilen på äventyr o mannen o ja susade vidare med vårt andra hem till ullared:-)

Stannade för lite fika o matinköp o tog de lilla lugna.

Kom in till gekås vid 5snåret o hjälp vilka köer ut det var då....

Vi bestämde oss för o ta de vi måste ha typ. Lite matvaror o så byxor till ungarna som vi ville hinna fota, o mäta.         

Sen tog vi oss ut i vagnen igen o lagade mat. Oxfile o potatisgratäng. Hade en laxbakelse som förrätt. Mumma va de.   

Kröp ner hyfsat tidigt under täcket o kollade första avsnittet av BRON på svt play. Gu va de e mys när man ligger så nära varandra!



4oktober

hade satt klockan på 7, men min mobil hade dött under natten så vi vaknade 7.50 Men va gör väl de, vi har tid på oss. Mannen vaknade tvärstopp i näsan stackaren:-(

Käkade frukost i lugn o ro o befann oss på varuhuset vid kvart över 9. Gick raka vägen in.
En hel del folk idag oxå, men inte så att man behövde trängas eller köra enfiligt.
Fick med oss en hel del prylar. Inte ett plagg varken till mig eller maken om man bortser från trosor o strumpor till mig. O endast byxor o några ytterplagg till ungarna. I övrigt har de kläder så de klarar sig. Byxor va de dock tomt på hos de båda...


En hel del block o klotljus blev de i olika storlekar o färger. Har ju gjort ett par ställen till ljus nu o då får vi ju ha nåt o elda. Mysigt o anpassa efter säsong/högtid oxå tycker jag. Så nåt spindelnätsljus o så röda till julen osv.


Servettlagret är påfyllt liksom hårfärg till mig. Toaletten piffas upp med ny tvålpump o sophink.

        


Jag fick även min önskan igenom att få testa göra en egen lampa:-) Glödlampa till detta införskaffades:-)


Nån julklapp var till ungarna hittade vi. Men annars e de svårt o hitta julklappar där uppe till de nu. Hästgrejer funkar ju till dottern o i år blev de skridskor till sonen.


Tillbaka i husvagnen igenom o mätte ungarnas kläder o mannen la sig o sov. Jag kollade igenom vad som fortfarande inte var köpt o budgeten. ja budgeten sprack rejält visst...

Men ja i den hade jag inte kalkylerat m skridskor till sonen, grejer till toaletten, hårfärg o lampgrejer. Men de e ju sånt som skulle införskaffats ändå. Bara en fråga om när o de blev nu;-)

När mannen vaknade igen kokte vi potatis som vi hade till sallad o varmrökt lax med romsås. Mums.

Sen kröp vi ner i sängen igen o kollade avsnitt 2 av BRON innan vi somnade så gott.


5 oktober

Mannen min mådde så där när vi vaknade idag så först sa vi att han skulle stanna hemma i vagnen o kurera sig. Men de slutade med att han hängde med o efter att ha lämnat ett gäng m returer så tog vi frukost i sportbaren o han blev kvar där medan jag shoppade lite till. Möttes upp vid 11 o tog en baguett som tidig lunch uppe i fiket. Längs vägen tillbaka mot kassorna tog vi nån sista pryl o betalade sen o tog oss ut i panduro resp. bokaffären dock utan fynd. 

Körde till vagnen o kopplade. Jag körde första halvan av vägen hem innan mina axlar protesterade o mannen fick ta över.


Kom hem till 2 överlyckliga barn som fick prova kläder.  3/4 byxor till dottern passade men endast 2/4 passade sonen... Tur svärmor ska upp snart så hon kan lämna åter;-)

ja plockade upp en del, men de mesta omorganiserades mest i kassar- badrum-tvättstuga-julklappar-kök osv;-)


Soffan på kvällen o mannen o jag har under helgen börjat prata om en resa till våren så ja kollade lite om biljetter o hotell osv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards