med-motEDS

Alla inlägg den 23 oktober 2015

Av med-moteds - 23 oktober 2015 12:31

Onsdagen- dagen efter första akupunkturdagen -

Öm i höger käke, men ingen migrän- wiiihooo 

Nu skirver jag detta 2 dar efter, men vill minnas att de kändes i nacke, lite i tungbas o skuldra även idag. Lite mörbultad så där men inget värre.

På em/kväll vet ja att ja hade ont i vä skuldra axel o rörde en massa på den o att nåt då kom i kläm.


På torsdagen kändes de bättre när jag vaknade, men de ökade sen igen. Även vä käke kändes lite då. Högersidan känns som en bra dag från förr, ev lite mindre ont i hö käken! Helt klart värt fler akupunkturtillfällen!


MEN så bra kan de ju inte bara få va, nä nä då kommer MR eds in o styr. Får mig att fastna m foten först i en sladd (tror jag), vidare in i soffbordsbenet, falla framåt, få fatt på en dockvagn som rullar med framåt o nånstans mit ti fallet lyckas häva denna graciösa övning innan pannan kelade med köksstolarna aka dotterns koja....

For iväg bort i köket med konstiga ljud som ploppa ur min mun, svart för ögonen o kräk i halsen.

Ispåsen som nyss lämnat vänster axel o hamnat i frysen fick nu hamna på vänster fotens tår, ty de va de ja trodde gjorde så j_la ONT.

När kylan kom på blev de än värre... Trodde på allvar ja skulle svimma o fick fram telefonen o ringde mannen på väg till soffan. Ingen svara, han klicka mig. sms nåt om att han fick ringa om nåra minuter- svimfärdig av smärta.

Upp m foten i högläge o inser då att de gör ju mer ont i fotleden o de spränger upp i låret. Ups säkert nåt ledband som töjts ut, därav kräkkänslan.

Mannen ringde o ja gnydde litta. Lindade foten o försökte koncentrera mig på o andas liggande i soffan. Jisses så ont ja hade där i nån timme eller så innan de började de med sig något.

Foppatoffel på foten o en automatväxlad bil så kunde ja hämta dottern.

 

Men till ridningen fick mannen komma hem o hämta oss. Va ingen skön upplevelse o ta av jodphursen sen kan ja säga...

Men missa ridningen vill ja ju icke!

Hoppning med lille vite idag. Tyvärr lite lägre hinder:-( 

 

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards