med-motEDS

Alla inlägg den 1 juli 2015

Av med-moteds - 1 juli 2015 12:35

O den starta med strålande sommarväder! I solen visade termometern 33,5* vid 11snåret!

Tyvärr e de lite väl häftigt för mig. Sådana dagar mår ja bäst i skuggan o suger till mig minsta vindpust.

käkade frukost i skuggan på altanen i lugn o ro. Barnen sov vidare ganska länge idag.

Själv fick ja ett illamående kör o lite yrsel.Som tur var la det sig med vila o rejält med vatten o ett gäng rapar;-)


Gjorde läsbingo till barnen sittandes i skuggan på altanen. Gud så mysigt det var!

Fick mig att fundera över att göra fint i min receptpärm. Lär nog få bli en till kakor/ efterrätter o en till mat nu tror jag. För jisses m receptutklipp ja har i min mapp nu;-)


Plockade en del ogräs i trädgårdslandet o lite i rabatterna samt klippte gräset på kvällen. Får ta en liten bit, pausa, göra nåt annat, rensa lite igen, pausa, göra något annat o rensa igen.... Tar sin lilla tid, men de  e de enda sättet som funkar om ja inte ska rasa ihop i soffan av smärta. ja alternativet hade ju varit o låta ogräset vara eller inte ha några odlingar, men de alternativen finns inte i min värld!! Är en hemsk tanke när ja tänker på om de blir så i framtiden att ja inte ska kunna sköta min trädgård:-( Blir ledsen in i själen när de tankarna kommer över mig:-(

Trädde upp sockerärtorna oxå på nätet, jisses de hade vuxit från ingenstans till o va långa nu. Hoppas de väntar m o sätta skidor tills vi e hemma från semestern;-) Räcker att grannarna ska äta upp våra jordgubbar;-)


Silade av flädersaften o de blev väl en drygt 3 liter av de. Nu är den i frysen i ett gäng burkar.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards