med-motEDS

Direktlänk till inlägg 17 januari 2016

Helg

Av med-moteds - 17 januari 2016 22:45

Lördag o skoldag, skumt o ännu skummare av att vi päron skulle med till skolan, o inte vanliga skolan utan HÖGSTADIESKOLA!!

Vi var där redan vid 9 o mötte upp sonens kompis o hans föräldrar. Fick en suverän guidning av 3 grabbar från skolan som berättade mycket om skolan, om lärarna osv. Fick en positiv feeling, känns bra i maggropen detta. ÄVEN om de känns märkligt att vår förstfödde ska börja högstadiet till hösten:-o

O tänk nuförtiden kan man välja högstadium tom, finns inriktningar redan på högstadiet o inte osm när en annan gick i skolan, på gymnasiet....


Fick sen hem o lägga mig o vila en stund därefter. Minns inte hur em va sen.


Söndagen lät vi oss sova tills vi vaknade av oss själva. Ja vakna vid kvart i 9.

Mannen o jag åkte o köpte en ny väska till kameran o en extern hårddisk till o lägga alla foto o filmer på o sen ner i bankfacket med. Hade tänkt oss usb minne men blev rekomenderade att göra så här istället. Mer prisvärt tydligen. 

https://www.netonnet.se/art/foto/vaska/andersson-cab-20-medium/168456.9030/ 

Andersson CAB 2.0 Medium

En sån här blev det. Har lillebroren till den sen innan, men den räcker inte till nu när jag har fler objektiv som skall få plats. ja vill ju kunna ha alla objektiv med mig för o kunna välja på plats liksom. O likaså ha motljusskydd o små tillbehör. Tror de kommer funka bra o spänna mitt stativ under locket oxå.

Den är i lite största laget för min kamera o tillbehör, men som sagt lillebror är för liten o där va bra fack i denna till objektiven o egentligen är de ju kanon o kunna stoppa ner plånboken, mobilen eller liknande i denna väskan oxå så slipper man ju handväskan när man ska ut o fota:-) O vem vet, där kanske blir fler tillbehör med tiden;-) 


Hem o vilade o blev supertrött, men gav mig sjutton på att jag skulle iväg på bakpartyt hos min vän P. Sonen va ju förkyld o hostig o hon har en bebis så ja sms först o fårga så hon tyckte de va ok att ja kom o de tyckte hon:-) Tog med en kasse kläder till hennes dotter, hon brukar få en del från min dotter.

Kul med bakkalas, kunde nog handlat en del, även om ja redan hade en del liknande saker oxå. Men där fanns ju mycke kul strössel o sådant. Men jag vet inget tillfälle när ja ska använda de på länge, så ja avvaktar. Vem vet ja kör kanske ett eget party om ett tag:-)

Sonens tårta köpte jag en pastafärg till o en metallic pulverfärg. Tänkte köpt pärlor oxå men nä de låg i stor förpackning o kostade därmed en del så de får bli inköp i mataffären.


På kvällen blev det vila för mig i soffan. Trött men lycklig att jag ahde tagit mig i väg på partyt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards