med-motEDS

Direktlänk till inlägg 18 januari 2016

18 januari

Av med-moteds - 18 januari 2016 10:00

Vi hade 11,5 minus imorse när ja körde loppan till skolan. Men de var vindstilla så de var ändå behagligt ute på nåt vis. När de inte blåser e de ju lättare att klä sig mot kylan.  När ja hämtade henne efter ca 5h hade de stigit så mycket som 10* o var bara 1,5 minus.


Sonen fick bli hemma idag då han e så hostig o snorig. 

Hämtade hem lite läxa till honom när jag lämnade lillasyster imorse.

Jag käkade frukost o somnade sen på soffan i ett par timmar.  Kändes lite svagt som att ja var på väg att bli förkyld på morgonen men sen försvann de igen.


När ja hämtade dotran åkte vi till en skobutik o kollade efter nån finsko till henne men de e fel säsong så vi fann inga tyvärr. Kom fram till att vi får åka m de skor hon har o så kika där efter finskor;-)


Trillade in ett gäng räkningar i posten idag, men elräkningen är fortfarande inte kommen. chatta med elbolaget o nä de får inte kontakt m min läsare. Eh nä eller hur, de e ert system som inte kopplar. Tom chefen sa ju i höstas att den visst hittar vår anläggning men nåt felar istället i deras system. Ja blir tokig för ja vill ha koll på mina räkningar!


På kvällen strax innan vi skulle lägga oss fick ja ont till höger om bröstbenet/luftstrupen mot bröstet till. Ja svårt o förklara. Men ja kände där o tyckte mig känna en knuta. :-O bad mannen oxå känna där för ja känner de så ibland. Men han kände inte nåt direkt o när ja kände själv igen kändes de inte alls lika tydligt. Men ont gör där. O även när man inte tar där. Undra om de e nån muskelknuta ller så så att när ja hade vart där o tryckt o känt liksom har "tryckt loss den"? De där m knutor o i närheten av bröstet känns ju sådär.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards