med-motEDS

Direktlänk till inlägg 9 juni 2016

Juni rusar fram!

Av med-moteds - 9 juni 2016 08:06

1juni


2juni, mannen hade tenta.

Vi skulle på student på kvällen så jag låg o sov en stund vid lunch. Hade nån jobbig huvudvärk oxå, minns inte om jag tog relpax, men skulle tro de efterosm vi skulle iväg.

så hände då; sonen ringde- kan du komma o hämta mig, ja kan inte röra min handled:-o

Jahopp, bara o slänga sig i bilen o hämta upp honom o ner på vc. Där kikade först en sköterska o sen kallade hon på doktor UG som hälsade med "jaha, e de ni" när hon kom in... ja ja ade ju henne ett bra tag när min FH var f-ledig. Förhoppningsvis endast en stukning så de la om ett sorbact plåster där han rivit sig o en strumpa över armen. Ja fick linda den istället på em då strumpan klämde för mycket. På em kom även mormor o följde med tösen på ridningen o tog hand om kidsen.ett par timmar.

Studenten drog ut på tiden så ja fick sms hem att hon fick åka om hon ville. Vi kom väl hem vid halv 11-11snåret o då blev de bums i säng för kidsen. Tur de närmar sig somamrlov nu.


3juni ägnade jag mestadels åt vila. Iallafall va de tanken...

Nä istället ställde jag mig o sydde gardiner till husvagnen. Tanken var att testsy någon längd o någon kappa. Men de slutade med alla 4 kappor o 5längder klara;-) O alla uppklippta o förberedda.

Stod med det in i de sista så de blev lite bråttom o packa när mannen dök upp;-)

Åkte till andra hemmet o stekte bara lite falukorv o kokte pasta till kvällsmat. Min rygg skrek rätt bra efter alla sömnadsfix vill ja lova.


4juni 

Vaknade vid 5snåret av magknip o fick klä på mig o gå t servicehuset. Litet ok resultat.

Efter en snabb frukost skjutsade jag o donnan sonen o mannen till ett fotbollsevent som de skulle titta på. Vi åkte vidare till en grav o rensade upp den från halvmeters högt ogräs .... ja den blev inte fin, men den blev bra mycket bättre än innan! Hem o lunchade i skuggan o efter de fick  magen lite knäpp igen o nu va ja lös. 

Lite senare kom svåger o svägerska o ungarnas kusiner på fika. Köpt kärleksmumstårta, jordgubbar o grädde. De o kaffe brydde inte sig min mage om, skumt nog. På kvällen gick ja en runda till efter middagen, löst även då. Sorry för mina detaljer, men de e som ett minne för mig själv.


5juni vaknade 9:50 längesen ja sov så länge! Satte mig utanför tältet o ringde mor;-)

När de andra väl vaknat o vi fått i oss frukost så packade vi badkläder o åkte till stranden.

Minns inte om ja va på toa efter frukosten. Efter stranden blev de lunch o dusch o sen susade vi till en stad en bit bort o handlade skenor till hyllplanen i ungarnas garderob o lite annat plock. Via ica där ja fick gå på toa, men utan resultat. Susade vidare till amnnens kusin m familj som har stuga i den byn. Där var även mannens faster o farbror. Så vi käkade med alla där o sen gick vi till fastern o drack kaffe o snackade x antal timmar. Vi som bara skulle stanna en stund;-)

Tyvärr busade min mage efter både maten o efterrätten, men den e liksom bra imellan o ja mår toppen. Så ja om ja straffas för lakotsen i torsdags på studenten? ja  ja vet inte


6juni husvagns häng!

jag målade en runda till på stegen, mannen pluggade lite osv. Ja dagen går fort när man sover länge;-) Planen va o köra via ikea på hemvägen men vi kom iväg efter deras stängning hahhaha

Så hem o fixade lite här hemma o sen va de läggedags inför sista skolveckan för detta läsår!


7juni

Mejlade in första overallsbeställningen till butiken.

Körde ut o köpte ägg direkt på morgonen. Lite senare köpte jag 4 säckar gräsmattedress som jag krattade ut på kvällen.

På fm hade ja tänkt sy klart mina gardiner, men fick ett sms av vännen C som undr aom hon fick komma förbi o diskutera klasskassan, klart hon fick. O sen åkte vi o handlade läsk t ungarna.

Gardinerna skulle ja då göra på em, men hittade inte fållfixen, så ja har bara strukit alla kanter i väntan på nyinköp av fållfix;-)

Korkat nog fortsatte ja att rensa ogräs i trädgårdslandet, så kan ni gissa hur min högeraxel kändes på kvällen. Tom vakna till o nästan grät av smärta trots dubbla 665 i kroppen. Men sen hoppade något till i axeln o smärtan lättade så den hade antagligen subluxerat.

På kvällen klippte maken häcken mellan oss o grannen. Ja grävde upp tidigare satta sticklingar o sköljde av o satte i ny jord t brorsan. ca 20 nya sticklingar stacks ner i jorden. Verkar funka bra o få till nya häckplantor på de viset:-)

Hämtade upp ett gäng korvlådor som sonen ( mannen) sålt för klubben.


8juni

Korvleverans o tänkte göra en del inköp längs hemvägen. men ja ja kom till ikea o där kände ja hur orken totalt rann ur mig o hur illamåendet kom. Så ja ja fick ge upp planen om o köra från shoppingen o möta upp mamma för bilbyte. Fick koncentrera mig rejält o köra hem, äta en fralla o sova en stund. Så ringde mamma, o snäll osm hon är så körde hon hit o bytte bil m mig.

Vilade hela em o sov från o till. RIKTIGT slut i kroppen!

avsl. show

tårtfix



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards