med-motEDS

Alla inlägg den 9 juni 2016

Av med-moteds - 9 juni 2016 20:45

9juni

mannen tenta

sista dagen i mellanstadiet o denna skolan för sonen, sista dagen på lågstadiet för donnan... Vart tar åren vägen:-o


Tror bestämt de var 9juni som jag tog studenten om ja inte minns helt fel. Men man får ha glömt- de e ju typ 16år sen;-)


plockade undan här hemma o lät robban susa runt. När städerskan kom tog ja sonens glass o for till skolan o mötte upp en mamma som hade handlat glassen o som ja va o handlade läsk o klubbor med.

Vi delade ut ovanstående o tittade på filmer från gårdagens show tillsammans en stund. 

Sen körde ja till ett gardencenter för inköp av blommor till "övriga" lärare. Mentorerna hade ja redan fixat annat till.

Ja köpte blommorna, o när ja skulle lasta in i bilen o böjde mig ner fick ja fruktansvärt ont i ryggen o kunde knappt röra mig. o de slutade m att ja för första gången fick ringa efter ambulans! De kom o underökte mig o ordinerade morfin. o rörelse när ja hade blivit smärtstillad. På akuten räknade de med 8-9h väntan o rekomenderade mig o använda min egen morfin istället.

Mer detaljer i privat inlägg. 


Ja denna dagen blev alltså inte enligt planerna.... Donnan fick bli hämtad av en ridkompis mamma o mannen o sonen fick färdigställa tårtan donnan skulle bjuda på innan mannen körde sonen till fotboll o vidare till ridningen. En ridlektion där donnan red stor häst, ny för henne. Den feminina herren;-) Hade gått toppen o mannen filmade till min lycka:-) 

Av med-moteds - 9 juni 2016 08:06

1juni


2juni, mannen hade tenta.

Vi skulle på student på kvällen så jag låg o sov en stund vid lunch. Hade nån jobbig huvudvärk oxå, minns inte om jag tog relpax, men skulle tro de efterosm vi skulle iväg.

så hände då; sonen ringde- kan du komma o hämta mig, ja kan inte röra min handled:-o

Jahopp, bara o slänga sig i bilen o hämta upp honom o ner på vc. Där kikade först en sköterska o sen kallade hon på doktor UG som hälsade med "jaha, e de ni" när hon kom in... ja ja ade ju henne ett bra tag när min FH var f-ledig. Förhoppningsvis endast en stukning så de la om ett sorbact plåster där han rivit sig o en strumpa över armen. Ja fick linda den istället på em då strumpan klämde för mycket. På em kom även mormor o följde med tösen på ridningen o tog hand om kidsen.ett par timmar.

Studenten drog ut på tiden så ja fick sms hem att hon fick åka om hon ville. Vi kom väl hem vid halv 11-11snåret o då blev de bums i säng för kidsen. Tur de närmar sig somamrlov nu.


3juni ägnade jag mestadels åt vila. Iallafall va de tanken...

Nä istället ställde jag mig o sydde gardiner till husvagnen. Tanken var att testsy någon längd o någon kappa. Men de slutade med alla 4 kappor o 5längder klara;-) O alla uppklippta o förberedda.

Stod med det in i de sista så de blev lite bråttom o packa när mannen dök upp;-)

Åkte till andra hemmet o stekte bara lite falukorv o kokte pasta till kvällsmat. Min rygg skrek rätt bra efter alla sömnadsfix vill ja lova.


4juni 

Vaknade vid 5snåret av magknip o fick klä på mig o gå t servicehuset. Litet ok resultat.

Efter en snabb frukost skjutsade jag o donnan sonen o mannen till ett fotbollsevent som de skulle titta på. Vi åkte vidare till en grav o rensade upp den från halvmeters högt ogräs .... ja den blev inte fin, men den blev bra mycket bättre än innan! Hem o lunchade i skuggan o efter de fick  magen lite knäpp igen o nu va ja lös. 

Lite senare kom svåger o svägerska o ungarnas kusiner på fika. Köpt kärleksmumstårta, jordgubbar o grädde. De o kaffe brydde inte sig min mage om, skumt nog. På kvällen gick ja en runda till efter middagen, löst även då. Sorry för mina detaljer, men de e som ett minne för mig själv.


5juni vaknade 9:50 längesen ja sov så länge! Satte mig utanför tältet o ringde mor;-)

När de andra väl vaknat o vi fått i oss frukost så packade vi badkläder o åkte till stranden.

Minns inte om ja va på toa efter frukosten. Efter stranden blev de lunch o dusch o sen susade vi till en stad en bit bort o handlade skenor till hyllplanen i ungarnas garderob o lite annat plock. Via ica där ja fick gå på toa, men utan resultat. Susade vidare till amnnens kusin m familj som har stuga i den byn. Där var även mannens faster o farbror. Så vi käkade med alla där o sen gick vi till fastern o drack kaffe o snackade x antal timmar. Vi som bara skulle stanna en stund;-)

Tyvärr busade min mage efter både maten o efterrätten, men den e liksom bra imellan o ja mår toppen. Så ja om ja straffas för lakotsen i torsdags på studenten? ja  ja vet inte


6juni husvagns häng!

jag målade en runda till på stegen, mannen pluggade lite osv. Ja dagen går fort när man sover länge;-) Planen va o köra via ikea på hemvägen men vi kom iväg efter deras stängning hahhaha

Så hem o fixade lite här hemma o sen va de läggedags inför sista skolveckan för detta läsår!


7juni

Mejlade in första overallsbeställningen till butiken.

Körde ut o köpte ägg direkt på morgonen. Lite senare köpte jag 4 säckar gräsmattedress som jag krattade ut på kvällen.

På fm hade ja tänkt sy klart mina gardiner, men fick ett sms av vännen C som undr aom hon fick komma förbi o diskutera klasskassan, klart hon fick. O sen åkte vi o handlade läsk t ungarna.

Gardinerna skulle ja då göra på em, men hittade inte fållfixen, så ja har bara strukit alla kanter i väntan på nyinköp av fållfix;-)

Korkat nog fortsatte ja att rensa ogräs i trädgårdslandet, så kan ni gissa hur min högeraxel kändes på kvällen. Tom vakna till o nästan grät av smärta trots dubbla 665 i kroppen. Men sen hoppade något till i axeln o smärtan lättade så den hade antagligen subluxerat.

På kvällen klippte maken häcken mellan oss o grannen. Ja grävde upp tidigare satta sticklingar o sköljde av o satte i ny jord t brorsan. ca 20 nya sticklingar stacks ner i jorden. Verkar funka bra o få till nya häckplantor på de viset:-)

Hämtade upp ett gäng korvlådor som sonen ( mannen) sålt för klubben.


8juni

Korvleverans o tänkte göra en del inköp längs hemvägen. men ja ja kom till ikea o där kände ja hur orken totalt rann ur mig o hur illamåendet kom. Så ja ja fick ge upp planen om o köra från shoppingen o möta upp mamma för bilbyte. Fick koncentrera mig rejält o köra hem, äta en fralla o sova en stund. Så ringde mamma, o snäll osm hon är så körde hon hit o bytte bil m mig.

Vilade hela em o sov från o till. RIKTIGT slut i kroppen!

avsl. show

tårtfix



Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards