med-motEDS

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av med-moteds - 4 oktober 2012 19:26

Av med-moteds - 4 oktober 2012 14:35

Så sa dottern precis till mig.


Jag kommer aldrig sluta ha helt ont lilla vännen


Av någon anledning berättade jag att jag snart skall få kryckor, trodde nästan hon skulle tycka de va spännande/häftigt, men inte de nej. Hon blev istället ledsen.

Hon borrade in sitt lilla huvud vid min axel o tårarna rullade, först på henne o ganska snart även på mig:-(


Varför slutar du aldrig ha ont, får du ingen medicin.


Jag har ju ätit en medicin nu men magen tyckte inte om den, vi hopaps att doktorn (forskaren) kommer på nn medicin som mamma kan ät o slippa ha ont.


Kommer du ha ont när du e 90 oxå


Ja om jag lever då o doktorn inte hittat nån medicin så kommer ja ha de vännen.


Men du kryckorna ska jga bara ha när jag har så ont att de e svårt att gå så ni slipper gå o hålla i mamma.


mmmm



Så kallade jag på sonen oxå o frågade om han tyckte de va jobbigt att jag skulle ha lryckor


sådär blev svaret.


Kramade om de båda två rejält.


Stackars barn va de får va med om:-(:-(


O hemska hemska tanke om dottern har smma skit måtte de inte va såååå. ( ja inte sonen heller så klart men fler tecken hos dottern:-()


Av med-moteds - 4 oktober 2012 14:34


Igår hade jag kraftiga magsmärtor så efter frukost tabletten vimovo betsämde jag mig för att ringa sköterskan hos doktor U. 

Nu har jag inte tagit vimovo onsdag kväll o torsdag morgon o på fm idag så hade jag raftiga smärthugg i fotleden o handen. Magen är dock mycket bättre. Men måtte man kunna extra behandla m losec eller nåt så jag kan köra på vimovon ett tag till så jag lossnar m smärtspiralen!


Idag fick jag iallafall tag på Arbter T o vi pratade lite fram o tillbaka o sen fårgade jag om kryckor o tens. Behövde ringa sjukgymnasterna tyvärr. Men hade turen ny sjg svarade o jag fick en tid hos sjg U (en av de bättre) den 17 okt.

Då skulle de undersöka mig o se om jag behövde kryckor typ. Jo men visst den dagen kanske jag e bra... jaja jag har min diagnos o mitt kunnande att luta mig på. Inte meningen att barnen skall agera min alevande kryckor vid behov.

Ska även diskutera tens som smärtlindring. Eftersom min mage verkar vägra de mesta smärtstillande så vore de toppen att ha en sån när de jävlas för mycket som komplement:-)

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards