med-motEDS

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av med-moteds - 16 oktober 2012 11:35

Blev sugen på kräm efter träningen o de passar bra då jag har en massa äpple som trillat av trädet m små skador till följd. Blev en smarrig kräm!!

Av med-moteds - 16 oktober 2012 10:44

Var iväg o tränade idag. När jag gick därifrån kändes de som att jag glömt massor o ändå hade jag istället lagt till;-) Eller ja de där mattövningarna har jag hoppat över sen jag var kass o inte kom upp/ner på mattan för 3 veckor sen.

Men jag cyklade i 8 min på nivå 4-5. När jag hade cyklat drygt 7 började de sticka/pirra lite i höger skinka men inget mer sen.

bendrag m rött, kändes bättre i höger sidan idag än sist. 12*2 o längre bak med vänster i golvet o 7 + 10 med högerfoten i golvet o då står jag ca en fot längre fram med den foten för att minska belastningen.

Armdrag 12*2 med rött. Biceps 10-12 *2 med blått var arm. Idag sa inte höger armbåge ifrån så mycket vilket antagligen också var orsaken till att armhävningarna funkade så bra! 10*2. För att va rädd om sätesmuskel o ner i ischias eller va de nu e som krånglar så gjorde jag en stretchövning med höger ben över vänster o drog lite, Sjg visa den förra veckan. Nu känner jag lite i ryggslutet o ner i skinkan men bara lite o likaså i höger skuldra o upp i nacke, Fick ju huvudvärk igårkväll o stoppa i mig en ipren, kanske e de de som spökar igen?

Bollen körde jag 2*20 sek med varje ben uppe o koncentrerade mig på rak hållning.

Sen kändes allt så skönt o jag var på g vilket resulterade i att jag tog löpbandet o promenerade på nivå 3,1 i några min va de tänkt blev 5 då fick jag stoppa mig själv. Jag vill  så gärna så mycket när saker funkar o där måste jag ju stoppa mig själv. Får se imorgon om jag straffas eller om kroppen tyckte de va ok;-) Blev så sugen på att springa där på löpbandet, men nja där e jag INTE!!! Kanske rask promenad på 5 min eller nåt m tiden, drömma får man ju iallafall:-):-)

En sak som hänt förr när jag tränat är just det att de känts bra o jag har kört på o de har blivit för mycket vilket gjort att jag istället fått jätte ont eller problem med migrän osv så de  jag ju så rädd för nu, har bett sjg stoppa mig om jag springer på framåt för snabbt..... Samtidigt vet jag ju att de bara e jag som kan sätta gränsen ordentligt så skärpning nu!!!

Av med-moteds - 16 oktober 2012 10:40

(tyvärr) Men så var tydligen fallet med min läkare igår. Hade teletid med honom. Mellan 18-19 skulle han ringa upp mig. När klockan var 21.30 gav jag upp hoppet på riktigt. Slängde iväg ett mail för o kolla om han glömt mig o hade fått svar redan senare på kvällen. han va sjuk o sköterskan hade glömt maila mig den infon. Ja ja även läkare kan som sagt bli sjuka o de var ju inget akut denna gången. Vi skulle ju diskutera min vimovo o alternativ behandling runt den o sen tänkte jag försöka hinna med att ställa några till frågor, bla om min sjukskrivning o va han anser om rehab osv för min del. Jag får helt enkelt en ny tid så de löser sig:-)

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards