med-motEDS

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av med-moteds - 21 oktober 2012 17:51

Jaha så har hi haft en.fin oktoberhelg!
Gårdagen började m träningsmatch i gräshallen för sonen o mannen. Vi töser va publik!
Hem o fortsatte i trädgården, mannen la om några rader plattor på upofarten, jag lullade runt pilla lite här o där. Sonen lekte m nästkusinen dotter lekte i trädgård o m grannar.
Grillade korv t lunch o till kvällsmat skulle jag.ordna inbakat fläskfilé som jag gjort många ggr förr. Nu blev jag mest stressad av att bryna filé, bryna svamp o göra sås samtidigt. Resultatet= ugnen på snabbläge istä llet föt varmluft:-( J.a.g b.l.i.r SÅ l.e.s.s På att huvudet inte längre är fullt me på va jag vill/gör....
Häromdagen kommenterar sonen när jag la ihop barnens namn till ett. SKÄMS över mitt agerande när han kommenterade då jag blev.arg Min ledsenhet blev ilska istället:-(
I går kommenterade mannen nåt jag.sa som blev fel o jag fräste tillbaka!! VILL INTE ha de så. Jag har alltid haft koll.på.mycket o kunnat uttrycka mig, nu glömmer jag, snubblar på ord o får fram fel ord:-( de där e inget roligt alls. Har hellre ont än sånna bekymmer:-( har innan trott att de berott t viss del av ständig huvudvärk att huvudet inte orkar med typ, men nej visserligen har jag haft migrän.(,( som försvann av naproxrn, första tabletten) Men annars har ju huvudet varit bättre nu sen.vimovo starten ( m en liten svacka precis i avslut m.vimovon) ändå klumpar sig tungan:-(    

För jämförelse hur huvudvärken betett sig. Start m vimovo: 15 september o avslutade 3oktober


Idag.

Idag söndag vaknade vi till grå himmel men solen har visst visat sig lite sen. ,5.40 va jag uppe o tog Ipren,huvudvärken som kom plötsligt igårkväll tillsammans m en massa annan värk i fötter knä, ryggslutet osv hade ökat. Halv 9 satt den i o halv 10 tog jag min första naproxen. Hoppas magen håller!!
Vi gick ut p jag sopade i rester av fogsand, plockade upp äpple, tvättade matbordsstolar. 4st blev tvättade o oljade. sååå fina de blev:-) Nästan 9år utan att bli oljade va kanske inte så smart....  

Sen lulla jag.mest runt o höll mannen sällskap.

Tills vi gick in för rn stund sen. Då jag tänkte ge mig påmatbordet, vilkey jag oxå gjorde. Skrubba de m diskmedelsvatten o sen rent vatten. Bad mannen lägga tidningar under bordet o då.upptäckte han nåt som satt i bordet vilket gjorde att han började slipa bordet! Jag blev ledsen då jag känner de som att jag.Inte klarar någonting alls längre. De jag försöket blir inte bra nog. Nu sitter jag i sängen o de har.runnit lite tårar:-( dottern kom som vanligt då jag é ledsen med rn teckning. Strax efter kommannen m teckning han oxå.;-) du brukar bli glad då va hans kommentar..  
Jo sant men jag blir frudtrerad när varken huvud eller kropp lyder o.när de jag försöker inte blir bra nog:-( vill oxå kunna hjälpA till här hemma. Va ska jag göra ?? Sitta i soffan o glo eller'''


Ska bli intressant om huvudet e med mig när jag ska ha möte m fk & af i veckan....

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards