med-motEDS

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av med-moteds - 15 oktober 2012 11:40


ONSDAG ;Besök hos kuratorn, tungt, tufft, men nyttigt o välbehövligt. Jobbig stund därefter men eftermiddagen blev bra. Pratade mycket med barnen.




TORSDAG; Första veckan med två träningar. Nöjd! 6minuter på upp till nivå 4, armdrag med rött, biceps med grönt, bendrag med rött, kämpigt för höger höft/skinka o knä. Får nog minska antalet lite. Armhävningar, smärtar lite i höger armbåge. Bollen gick bra. Sen cyklade jag lite till, eller ja 8min till;-) på nivå 4 o tom lite på nivå 5. Hmm kanske va lite snabb m höjningen, hoppas inte. Sista ½-1 minuten tog de imot i höger knä så då sänkte jag rejält på nivån o tog de lugnt.


På morgonen var det minusgrader första gången denna helg o på em. jätte fint väder så jag cyklade o hämtade dottern på lekplatsen där hon var med fritis, sen gick vi hem o hade mysigt snack under tiden. Dottern hade under skoldagen varit på matråd:-) När vi kom hem hade sonen redan kommit tillbaka från fritids han oxå o strax efter kom mannen hem:-)


Det var oxå idag som jag vaknade upp med mindre smärtaän jag haft i princip hela tiden de sista dryga 2 veckorna. De gör mig gott att kunna gå "normalt"




FREDAG;Minus i morse oxå, ska bli skönt att köra in bilen i garaget när de e tömt o fjärren lagad.


Helt okej väder även denna em. Idag ringde min farmor som jag pratade med i onsdags(?) nu älskade vän tror jag att jag förstår mer vad du är med om sa hon. Tror inte jag förstått innan men nu har jag läst mer, o så pratade vi en bra stund.  När vi pratade sist blev de ju väldigt känslofyllt o farmor frågad mycket när hon hörde att jag skulle få kryckor tror jag de tog hårt för henne o efteråt fick jag dåligt samvete att jag gjort henne ledsen oxå.  Får väl tänka lite som kuratorn sa, de e inte jag som orsakar smärtan/ledsamheten hos folk utan det är sjukdomen. o Ja jag ÄR JU INTE Ehlers danlos syndrom, utan n jag HAR Ehlers danlos syndrom, skillnad de där!




Idag fick jag även mail o kallelse till att träffa af & fk den 25.e e de dags. o så gjorde jag min första månatliga rapportering till AF, fick bra cred o förståelse tillbaka kände jag. Hoppas att de flyter lika bra på mötet!




LÖRDAG; vaknade upp i lugn o ro hela familjen sen tog vi oss ner på stan. Sonen fick årets första fotbollskort o dottern en ask till framtida tappade tänder;-) De får välja nåt för ca 20kr istället för godis o får då endast en tablettask om de så önskar. Biblioteket fick besök o donnan lånade lite böcker att läsa. Ja köpte mig lite hårfärg också men den har inte trillat i ännu.


Förra helgen fotade ju min svägerska barnen o vissa av dem bilderna skall bli fotobok liksom utvalda foton från varje år bakåt i tiden som skall få en egen bok/år o så en bok med bilder från våra ombyggnader/renovering av huset. Har googlat efter justa alternativ där de är lätt program att jobba med till okej priser o givetvis bra kvalité. Hittade in på www.fotoklok.se o jag måste säga att de har hjälpt mig kanonbra via Maila med support. De bytte server mitt i o de strulade till det lite, men annars e programmet lätt att förstå o jobba i o behöver man hjälp så Maila som sagt o du har ett snabbt svar. Uppskattas! så de blev lite välförtjänt gratisreklam från mig. Skall utvärdera resultatet när jag blivit färdig med programmet o klickat på sänd för sen ska de tydligen bara ta några dagar tills boken finns hemma hos en igen:-)






På kvällen skulle vi äta kyckling, potatis o brunsås o medan den va i ugnen pratade jag med mamma. Plötsligt fick jag magknip. efter samtalet fick jag gå på toa 2 ggr o magen hade freakat ut:-( satt i badrummet en bra stund efteråt, åt lite mat o sen la jag mig. Inget mer hände m maggen som skönt va. Vet inte om de va den där vaniljsåsen, den va laktosfri, men jag fick en konstig bismak efteråt o lite illamående, faktum är att de va sak samma sist jag åt den så nu blir de aldrig mer den!




SÖNDAG;vaknade upp till ännu en dag med regn o rusk så lite pillande här hemma. Känner mig stressad av att saker som kommer upp på att göra listan inte betas av i den takt jag önskar, Jag går ju hemma o ser mycket o sne komme rmannen hem o e de inte fotboll, ridning, matlagning, etc så behöve rju även han vila o ta de lugnt ibland. o Ja jag önskar jag skulle fixat mer saker själv! Men bröllopsfoto kom upp idag, tog bara drygt 3 år;-) ramar till barnens årliga skolfoto som bör komma vilken dag som helst. 2 hyllplan hamnade oxå på väggarna o rullarna med presentpapper blev fler. en liten tjuvkik nedan.  


Dottern vaknade upp lite förkyld.




MÅNDAG ; o en liten loppa hemma för o kurera sig idag. Lite snorigt e de annars lugnt.


Blev besviken på pandurohobby som jag fick en kreditnota hos för ett bra tag sen med orden den kan du använda att handla för... jo o eftersom jag handlat grejen jag reklamerade i butik trodde jag att jag kunde handla där- FEL bara i webbutiken. Okej i helgen va de gratis frakt o massor m produkter på 70%, så jag skog till.


Stoppade ner grejjer i korgen för 229riksdaler men kunde inte dra av de 140kr kredinota jag hade.


mailade dem- inget svar så jag ringde idag. De kunde hjälpa mig med fraktfritt men att produkterna idag kostade 534kr kunde de inte hjälpa mig med.... o kreditnotan måste jag använda genom att använda fakturaköp vilket jag inte vill då det görs en onödig kreditprövning. Gillar inte kreditprövningar eftersom de ser illa ut om man skall söka lån eller liknande även om jag har pengar så att säga. betalar därför hellre med kort vilket nu gör det omöjligt för mig att använd amin kreditfaktura- Tack för den Panduro hobby........


Snart dags att hämta sonen i skolan o ordna lite lunch t mig o dottern kanske;-)

Ikväll skall min Läkare U ringa mig ang vimovo o magsmärtan, hoppa sjag hinenr ta några andra frågor oxå:-)


Trevlig måndag !






Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards