med-motEDS

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av med-moteds - 19 januari 2013 13:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av med-moteds - 19 januari 2013 13:25


Besök hos uroterapeuten för att få hjälp o träna upp bäckenbottenmuskulaturen. För som gyn sa, de e viktigt med knipövningar i allmänhet men för dig med Ehlers danlos syndrom i synnerhet.

många frågor blev de o så fick jag en kort förklaring om HUR man ska knipa. Kan säga att de jag lärt mig på mödravården på efterkontrollerna va då inte de som uroterapeuten kalla knipövning:-O

Nej de e bara de stora musklerna i fräsmt slidan som du tränar så sa hon, nu skulle man knäppa en dragkedja från anus via slidan vidare till urinröret o upp till navelen o hålla där 2 sekunder innan man släpper o börjar om igen....

Hon undra om jag kunde knipa av strålen när jag kissar o jo de kan jag ju, känner din man nåt när ni har UMGÄNGE (hahah vilket ord)  ja jo de påstår han ju iallfall sa jag o skrattade, ja men då finns där muskler ska du se sa hon. Så de finns hopp för mig oxå, även om jag inte tvekat om de. Men att få framfall e väl ingen kvinnas dröm precis o framförallt inte i tidig ålder eller då såren kanske inte läker som de ska som de lätt blir för oss EDS:are


JA du kan börja med 15 övningar o så räcker de med 3ggr/dag sa hon- RÄCKER med de sa jag o fattar inte hur jag ska komma ihåg o lyckas med detta, men ok om vi har 3 *15 som mål så kanske jag gör hälften eller en tredjedel hahahh

Ska tillbaka i april då blir de nog underöskning för o känna hur musklerna jobbar o hur vävnaden känns.

Tills dess ska jag oxå göra "kissdagbok". Koll på mängden, ev trängningar hur ofta o hur mycket jag kissar. När hon sa de tänkte jag men herrejissus de här blev väl lite väl stort av de hela. MEN de rörde sig om 2 dagar o va e väl 2 dagar av ens liv;-)



På em hade jag ju möte med arbetsförmedlingen ang arbetsträning. Har skrivit lite mer privat om de, men de blri nog bra när de kommer igång.


Barnen va så duktiga o knatade hem själva från skolan. Kan riktigt se hur stora o ansvarstagande de är båda två när de gäller Skulle velat av en liten fågel som flyger o kollar hur de gör o är i de situationerna.  

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards