med-motEDS

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av med-moteds - 22 januari 2013 08:24

O mår inte hundra:-( som de värker i mina bihålor o ner i käkarna:-(
Har ju haft väldans många bilhåleinflamnationer i mina dagar:-( Dock bara någon sen jag gjorde den räliga operationen som 18 åring. Knackar på bihålorna nu så som jag gjort förr, smärtar inte så..... Kan de bero på bättre plats nu? Eller innebär de att där inte sitter nåt problem? Gör ju ont ut i öronen oxå. Aptiten är borta:-( nästan hungern oxå:-(
37.4* när jag va uppe o vände.
Tur mannen kunde ta barnen t skolan idag så jag kunde krypa ner i sängen igen. Önskar jag kunde sova men de funkar inte:-( snart hoppas jag!!

Av med-moteds - 22 januari 2013 08:18

Lördag 19 januari!

Dags för grabbarna att ha lite träningsmatch i gräshallen 2h på em. Donnan o jag mös omkrig här hemma.



Söndag 20 januari tog vi o gjorde varm chokladmjölk o körde ner för fika inköp på bageriet.

Körde ut med en fuktslukare till husvagnen, o vi alla längtar efter att få komma ut m henne igen:-D

Dottern sprang in i längan där hon e vinterförvarad o fram till hene o klappade o sa hon längtade!

Körde vidare till närliggande naturreservatet där det blev en snabb stående fika. Vädret var fantastiskt vacker. Men fy katten va kallt o bitande i vinden.

Mannne hann o ta några snabba foto på den halvt frusna ån som rinner igenom.      

Så körde vi vidare till den camping där vi försäsongat nu i 3 år. Vi e ju sugna i år oxå, de  e smidigt o ha allt klart när man kommer o grabbarna kan åka på fotboll därifrån osv. MEN de kostar en slant o nu är där såååå fullt av vintercampare som brer ut sig på typ 1½plats var. så ja vi vet inte riktigt hur vi ska göra...


Där "nere" e väl ok o stå nu i vinter o så men när de sen våras o framförallt till påsk, valborg osv så knör de ju in en hel del vagnar o de blir mycket trafik där o trånga platser, känns inte lockande. Där vi stog i fjol blir nog bara en husbilsplats verkar de som:-(


O mitt över jo där finns nån plats, men nja gillar inte ena grannen hahahha o nä återigen blir man inklämd. Som säsongare vill man ju ha lite egenspace oxå, eller ja vi vill iallafall. Som vi ser de nu finns de typ 2 ev 3 platser som kan va aktuella.... hoppas vi känner ekonomin tillåter de o att de är ledigt där då. Vi står som intresserade, men vill inte dividera om plats ännu eftersom vi inte vet hur ekonomin ser ut som sagt....

Måste kolla oxå va de ska ha för en 7-8 veckor i år. Sååå många vagnar som var totalt igenfrusna, fy sjutton för o komma dit o mötas av en frusen vagn:-( ALLT måste ju tömmas ut, nej då betalar jag hellre lite o ha lite underhålls värme på hela tiden!


Körde inom o kolla till svärmors hus på vägen hem, de har avrit ute o rest i några veckor.


På kvällen hade mannen o jag planerat för vår numera tradition;-) 2veckors storhandling. Vi tar varsen vagn o blippare o handlelista o så röjjer vi affären o en timme senare typ är vi klara med mat för felra veckro o ett par tusingar fattigare. Men när vi satt där o åt kände vi inte alls för de nån av oss, men jo vi *ba gör et*, o de gjorde vi!  Skönt m tanke på att jag sen inte mådde bra på måndagskvällen.


Måndag 21 januari.

Hämtade i skolan o möts av att 5 i sonens klass e borta o jag fatta de som magsjuka:-o min absoluta fasa:-o

Syskon t magsjuka fanns i både sonens o dotterns klass.... Mindre kul:-( Fick kämpa lite m mig själv där...


På kvällen vid middagen tog de tvärstopp hos mig, kunde inte äta, jag frös som bara den, skakade, hjärtklappning, yrsel. Ja allmänt skum, magen bubbla oxå lite men de gör den ju när dne känner för de....

Hamnade i soffan på kvällen udner filt men frös ändå:-(( Fick ta en  extra 10mg losec, har ju annars klarat mig på 1*20 +1*10 sen i torsdags/fredags.



Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards