med-motEDS

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Löningsmåndag!

Av med-moteds - 26 november 2013 11:46

O de måste ju firas med shopping;-) hahah ja bränner mannens lön på shopping;-)  Nä så illa är det inte, men shoppat har jag faktiskt gjort! Men inte för att de var löning utan för att erbjudandet om 25% på lindex snart löper ut o jag vet aldrig när jag orkar shoppa, gäller o passa på när man orkar;-)


Men först av allt denna måndag skulle jag upp till väckarklocka o ingen man låg bredvid mig, så tomt! Nä för hans sjukskrivning är nu slut o han är åter i tjänst. Skönt o ha han hemma men skönt att han e ok o kan jobba igen.

Sen skulel jag få upp även två trötta barn o få i dem frukost, vilket inte är lätt med lillfian... Iväg till skolan med dem i en bil som maken skrapat rutorna på, de tackar vi för! De var någon minus där på morgonen så barnen körde premiär på sina fina vinterjackor från gneis. Jag, ja fick ta fram min vinterjacka inköpt för 2 år sen;-)


När barnen hade lämnats åkte jag hem för frukost o ringde lite samtal. Bokade in att arbetsterapeuten ska komma hit bl.a sen va de en skön dusch o vidare till arbetsträningen. möttes där av en annan praktikant som tydligen varit magsjuk.... ä ja e frisk nu sa h'n. jo de får man ju hoppas... ingen aning om när vederbörnade slutat ha symptom men jag höll mig på så långt avstånd jag kunde;-) snurrar ju lite i huvudet på mig vid sådana tillfällen...

va faktiskt iväg lite längre på arb, trän o sen gick jag o shoppade till mig o tösen inför jul.


Bilder lånade från www.lindex.com



    179+399 -25% kändes som helt överkomligt pris för detta:-) tänkte nog piffa till klänningen med röda strumpbyxor o nåt rött band på klänningen, om inte de där aprikosa syns för mycket i nacken vill säga;-) ja alltså jag har bara testat klänningen en snabbis över jeansen, så de får bli bättre provning innan jag beslutar om den får bo kvar här eller får flytta tillbaka till affären. Blusen blir kvar iallafall för när jag frågade tösen om hon gillade den sa hon Nä- jag älskar den! hahah gofis!


efter detta fick de bli hem o vila o äta lunch innan busarna skulle hämtas hem o jag kunde vila ännu lite mera;-)

Innan vi somnade för natten maken o jag kollade vi sista avsnittet av BRON på datorn:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards