med-motEDS

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av med-moteds - 19 mars 2013 08:33

De blåser full storm här, eller nja fullstorm - pyttelite kanske eftersom smhi plockat bort klass2varningen o gett oss en klass 1 varning istället....

Skulle kommit snö inatt men än har inget kommit. Ca -4* ute o så denna storm som gör de ännu kallare. Är antagligen därför de stormar även inne- i min kropp alltså.

Vakna trött som sjutton idag, längesen nu o så gör de ont o framförallt fotleder, knän & ben men även rygg bäcken o handleder säger sitt.

Jag har träning nu om en timme egentligen, vet i sjutton om jag ska pallra mig iväg, men ska nog försöka. Kroppen mår bra av lite rörelse men får nog ta de lugnt.

E de kylan som gör detta tro eller är jag bara allmänt sämre? Återstår o se, men en sak e säker o de e att jag vill ha VÅR, vårvärme, lättare kläder, mer utetid. Frisk luft o MINDRE baciller!!




Edit: jag pallra mig iväg till träningen, de e ju skönt trots allt;-)

Cyklade 8:30 o de kändes toppen, förutom lite ont som ett streck ovankant knäet. men när jag gick av cyklen så hade jag de där benen som är som spagetti som inte lyder mig o som sätter foten i marken även om jag tänker att jag skall lyfta den. frågade sjg om varför men hon tror oxå de  trötthet/smärta som gör att musklerna inte orkar. armdrag o biceps o bendrag gick bra. tog de lite försiktigt på bollen, funderar på om de e där jag spänner magmusklerna så jag får ont högt uppe i ett band under brösten efter(oftast på kväleln o nån dag efter) jag tränat?? tar ju gärna emot bättre magmuskler men de känns som ett konstigt ställe likosm o ha ont. Känns egentligen mer i revben/bröstkorg än magmuskler men va vet jag, anatomi e inte min starka sida även om jag pga eds.en fått lära mig mer;-)

Cyklade sen 5 min till nivå 7. hoppas orka ta mig iväg nästa vecka innan op...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards