med-motEDS

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av med-moteds - 13 mars 2013 18:15

Inte tränat på 2 veckor o egentligen va de kanske inte toppen idag m tanke på min antibiotika för bihålorna, men nacken behövde en runda.

När jag kom fram till träningen blev jag lite illamående o lite ont i vänstersidan högt upp i magen. Tog losec o gick in, men de va jobbigt o cykla, fick nöjja mig på 3 min,,,,

Körde sen lite lätt på bendrag, bollen, armdrag. Men skippade Armhävningarna.


Sen hem o vilade lite men trots de så blev de en kväll m smärta o illamående osv.

Illamåendet beror till stor del på slarv m maten o lite losec/omeprazol sista veckan i kombo  antibiotika. När vi skulle åka till ridningen blev jag rädd, fick ont i   trakten o ut i vänster arm..... kändes sådär kan jag säga. Mne samtidigt vet jag att jag ibland får ont i trakten ibland o att de beror på sura uppstötningat/halsbränna-

Men med mat i magen o 30mg omeprazol så kom jag på banan med allt utom huvudet o den fruktansvärda smärtan i händer/handled/underarmar.

Hade tagit ipren o alvedon under dagen o besöket i stallet gick ok ( dottern red kapirilli för första gång, nåt jag inte visste va de var;-) o så fick jag se henne rida med spö!) sen eskalerade min handsmärta, fick lägga händerna på kudde o värmekudde i nacken.

Somnade visst i soffan strax efter 21. Vaknade till svalde relpax, värmde kudden o la mig i sängen sen minns jag inget förrän 06:05;-) o då hade mannen ändå varit uppe m barnen flera rundor. men migränen va oxå borta o nästan all smärta i händer/handled/armar oxå:-) bara den där trötthet/stelheten som satt i efter relpax.


Onsdagen började med lite fix via datorn o sen har husvagnen fått komma hem oxå idag! hade tur med snön som jag klarade precis. jisses alltså jag vill ha vår nu, INTE mer snö!!


Flera sjuka i dotterns klass nu. Nån magsjuka o nån feber o nåra jag inte vet varför/vad som fattas. Sååå trist. nej friskhet vill vi ha nu nu nu!!

Av med-moteds - 13 mars 2013 15:59

hade en tid hos öronnäsahals doktorn LEA. Att jag fått remiss dit från vc doktorn breodde på min klumpkänsla i halsen. Den som jag misstänkt berott på uppstötningar som fräter, vilket inte vc läkaren AC höll med om.

Kom dit o de var en skojfrisk farbror som var väldigt lätt att prata med!

Fick berätta varför jag var där o sa att jag på nyårsafton fått en klumpkänsla i halsen, halsont, tagit omeprazol osv. Att de sen helt plötsligt kändes som att jag svalde ner nåt som lossna från vänstersidan av halsen o att de sen varit mycket bättre men att de försämras när jag drar ner på losec/omeprazol.

han höll på min linje;-)

Tyckte jag skulle testa gaviscone o jag kontra med att de e spyäckligt;-)

o så tyckte han att sängänden skulle höjjas, jamen då får min man oxå ligga högt sa jag: ja men som man gör man allt för sin hustru sa han o vi skratta gott!

En härlig läkare som jag inte skulle ha nåt emot att ta mina barn till!

O faktiskt idag hade jag nytta av min EDS, inget ont som inte för nåt gott med sig;-) Jag kunde gapa så stort att han undersökte superlätt, aldrig sett nån som gapar så sa han;-)

O då kika han upp i näsan o ner i halsen med spegel o så en grej där han höll i tungan o tog spegel långt ner i halsen o kollade, först då klöktes jag till.

Glad jag slapp den där lilla kameran på "slang" som kunde föras ner i svaljet genom näsan.


På kvällen körde vi o koppla på vår fina husvagn o körde ner till verkstan med den:-)

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards