med-motEDS

Direktlänk till inlägg 27 juli 2015

Nu kommer det......

Av med-moteds - 27 juli 2015 18:27

Sommarsemester 2015 v1

 

Måndag 6 juli

Småkänningar i nacken när ja vaknade.

Betydligt svalare ute idag. Det gav en helt annan ork.

Mannen som nu har semester o jag hjälptes åt att klippa gräset.

Packade ut i husvagnen o fixa i dona både i den o inne i huset.

Vid halv4 snåret, ca 1,5h efter planerad tid kom vi iväg. Iväg på årets semester!

Första stopp blev det lokala gatuköket för "lunch"

Stopp 2 gasol påfyllning

Stopp 3 test av sängen igen

Stopp 4 en rastplats för kissningar o röra sig, mannen var för en gångs skull trött när han körde bil o behövde en paus med dricka o frukt.

Stopp 5 en rastplats vid ett köpcenter där vi stanna för natten.

Beställde sängen!!


7juli

Vakna av klocka o mannen gick o köpte bullar medan vi andra (läs jag) plocka iordning i husvagnen o förberedde frukost.

Snabb visit på ikea därefter.

Körde vidare till Oskarshamn. Stanna o fixa lite matsäck o sen vidare till färjeläget.Hörde på radion att snabbfärjan från nynäshamn hade ställts in pga det blåsiga vädret… jipie eller nåt när vi skulle åka över.. Tur nog så hade vi vinden i aktern så det kändes inte så jätte mycket väl ombord.

 Färjan över till Visby. Skönt m egen kupé. På de viset kunde ja vila i soffan medan de andra kollade in båten.

 

Anlände gotland o provianterade på maxi i Visby innan vi styrde kosan mot ljugarn.


När vi stod i kön till färjan ringde min ortoped om min axel. Ingen skada i den sedan den (sub)luxerade, men däremot är allt uttöjt i den så man kan operera o strama upp det hela. Jag tackade dock nej till det, då jag vet att det lär få göras om igen o då med större op. Avvaktar gärna lite till med det då. Kan få ortos till axeln om ja hör av mig till honom igen. O så ska ja försöka träna upp de lilla muskler ja kan runt om för o stärka


Kom fram t en camping som vid första anblick såg enkel ut

Men faktum var att bak det enkla döljs fräscha fina servicehus, pool o lugn o fridfull plats i mysig lummig skogsområde. Ett stenkast från havet.

   

   


  


8juli

Migränkänning på morgonen tog relpax direkt. Åt frukost o mös i förtältet.

De hade regnat o blåst på natten. Nu verka regnet gett sig. Men inget badväder då.

Vi hade tittat i lite kataloger osv o gjort en liten mind map med saker som skulle kunna vara intressanta att se/uppleva under vår tid på Gotland   Vi kikade på den o kom fram till att det passade med en Visbytur då det till helgen skulle bli sk Stockholmsvecka där...


     

Där gick vi en stund innan vi satte oss på En restaurang som vi tittat ut innan

 Lämna dock igen efter att ingen dykt upp o vi sett att grannarna bara fått mat t halva sällskapet o frun högt sa va äckligt när hon fick in. Den pasta ja hade tänkt beställa.  Kom t en restaurang där ja tog en carbonara som ja skulle kunnat döda för o familjen tog pizza som hade perfekt botten!


Körde ner i hamnen o tog turisttåget innan vi käkade glass.

 


Körde via Lojstahed på hemvägen o fick oss visst en rundtur ut på småvägar när gps drog oss knas ;-)


Hem o grillade lax.

Ja la mig o läste medan familjen upptäckte området. Somna knas m handen under käken. Tur fam. Väckte mig så ja la mig till rätta.


9juli

Vakna först vid 10

Låg kvar en stund men klev sen upp o ut o läste i förtältet. Ryggen skrek som sjutton. Glömde ta smärtisar igår kväll.

Bestämde oss vid frukost att de fick bli en dag hemma. De regnade o blåste en del.

Som tur var sprack de upp under dagen. En stund va familjen på fotbollsplanen när ja skulle få rätt på budgeten. Har åkt ifrån min sticka m. budget osv:-(

hatar att inte ha kontroll över ekonomin:-(

Mamma får maila över filen i helgen;-)

Sen va vi en stund vid poolen innan mannen o ja åkte o köpte mat.


Nu softar ja inför kvällsmat o ev en kvällsrunda i skogen för blåbärsplockning:-)

Ska kolla vädret för grovplanering för morgondagen.


Har aldrig haft sån tur m blåbär förr.  Jösses m bär. Vi plockade en liter!!!  O vi va inte ute länge. Tror ja plocka 3dl typ på 10-15 min.   

Får nog ut fler ggr. Gjorde en paj i omnian o frös in resten.

Riktigt kvällsmys i husvagnen. Sonen massera mig i ryggen då den tog tvärstopp!


10 juli

Första dagen ja vaknar upp med ok smärta i ryggen. Har legat m röda kudden under knäna inatt.


Äntligen kunde ja oxå gå på toa nu på FM. Första bajsning sen vi åkte hemifrån i måndags. De låser sig för mig när ja inte är hemma.


Idag blir de besök i lummelundagrottan.

Fixat lite mackor o fika att ha med oss. Vädret är grått o blåsigt.


Ja åkte på illamående /olustkänsla i kroppen o valde att inte följa med in i grottan.

Gick m kryckor på området. Efter lunchmackan mådde ja bättre. Säkert dumma magkatarren som ville va med.    


Var förbi katthammarsviks hantverkshus på hemvägen. Jättefina lammfällar.

Ska kika på fler ställen först innan jag bestämmer mig. Men där fanns en jättefin för 1200kr. Mycket pengar, men ja har sett fällar för över 4000kr...

Ja förälskade mig i min fd. brukares fäll som han hade i sin rullstol på vintern. Helt underbar mörkgrå pläd.

Ja skulle egentligen vilja ha en mörkbrun nu men de verkar svårt o hitta.


11juli

Tog relpax i natt. Sånt där gränsfall. Men nu e de semester o migrän ska inte få förstöra våra planer o utflykter!

Vakna av mig själv strax efter 8.

Inatt har vi även haft huvudsidan höjd.  Ont i nacken men mer migränsviter tror ja.

Körde mot hoburgsgubben på södra änden av ön.

Men på vägen dit var vi inom i ett par olika gårdsbutiker med lammfällar. Köpte en jättefin pläd på ett ställe.  

Hoburgsgubben upptäckte familjen medan ja satt nedanför o njöt av havets brus o vinden i mitt hår.

Hade med oss pannkakor som vi mumsade i oss vid en rastplats i närheten av gubben med fin utsikt ut över havet.

           

               



På väg tillbaka från Hoburgen körde vi förbi där "så mycket bättre" spelas in

   


12juli

Slappedag på campingen o beachen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards