med-motEDS

Av med-moteds - 28 juli 2015 10:45

13juli

Måndag på Fårö.

Klockan ringde innan 8. Skönt att en del av picknicken var klar sen innan.

Käkade frukost duschade o packade ihop de sista innan vi körde. Hade tur med kön till färjan. Kom med första inkommande:-)

Stannade o fotade oss o gärdsgårdar.

Nästa stopp blev vid en fin plats vid havet där vi käkade pastasallad.

Längs de vackra småvägarna gjorde vi snabbstopp så ja fotade både ute o genom fönstret ;-)

Ebbe (o ebbas) besökte vi o köpte en bit fårskinn o fina kakutstansare.

Havet på öst sidan fick besök av våra barn som lyckligt plaskade i vågorna efter att pannkakorna landat i magen.

Plötsligt var vi vid Sylvis systrar som är ett hembageri. Så ja där stanna vi ju till;-)

Lycka när de hade skylt om mjölkoroteinfria bullar. Fanns vanilj, kanel, kardemumma o pustade bullar o välja på:-)

O mannen fick sin kopp kaffe som han längtat efter!

Tur i oturen så fanns där en Ica på ön. För att grilla korv utan ketchup o senap -njae, korv utan bröd- nje o korv utan korv - Nej!!

Hur kan man glömma allt detta när man planerar att grilla på utflykten...???

Lite raukbesök o besök i närheten av Ulla hau.

Tyvärr va där för kuperat o för långt för mig att fixa att gå.

Donnan somna en stund i bilen vid 6, själv tog ja en power redan på morgonen men va trött vid halv 6 oxå så vi töser satt kvar i bilen när pågarna kolla raukar.

Grillning vid ett fint område. Här lekte jag en massa med kameran i väntan på att grillen skulle bli klar, ni får en sneak peak av mina bilder.

Kollat på kalkbrott i Slite. Men nu e ja sliten o nacken gör ont.

Men ja har varit flitig m nackkrage ffa under bilresor. Tror de hjälper nacken att slippa alla stöter o pareringar som uppstår vid bilåkande.

Blev att lägga sig när vi kom hem.

14juli

Blev en lugn "hemmadag" med besök vid poolen o mathandling på EM.

På fm tvätta vi några maskiner som sen torkat ute.

Ja tog en vilostund som även blev en power innan poolhäng

Va precis va ja behövde.

Kroppen talar försiktigt om att de va fullt upp igår. Faktiskt snällare än ja räknat med! Va ganska övertygad om migrän men de har än så länge bara varit lite diffus huvudvärk. Skönt!

Ska packa ihop oss idag för nya äventyr imorgon.

Blev blåbärsplockning på kvällskvisten, 1/2liter denna gången!

15juli

Lämnade campingen o körde mot Lojstahed. På campingen var det fint väder när vi lämnade, på väg mot Lojsta kom ösregn o senare även åska medan vi väntade o lunchade i vagnen.

Väl där deltog dottern o jag i en guidad tur för o titta på gotlandsruss.

Vi hade tur o de kom bara lite smått regn precis i början o dessutom var de flesta hästarna redan i fållan så vi behövde inte ge oss iväg o leta efter de.

Vidare mot Visby där vi stod på Park and pay till 11 på kvällen.

När vi nu kikar på vår mind map så här i slutet av vår tripp, så har vi sett/upplevt det mesta vi ville!!

Som TUR VAR för....

Vid 23 körde vi ner i färjekön o upptäckte att vi var där 1 dag FÖRTIDIGT!!!

Fick ringa o fixa så vi bokades om.

Färjeöverfarten försökte vi sova, ja misslyckades dock.

Genom o säga till att ja behövde va nära hiss så fick vi köra mycket längre fram.Kanon Fråga om ja behövde ramp o grejer.

När vi nu tittar tillbaka på våran mind map

16juli

Kom t Nynäshamn vid 04 tiden o la oss på maxi parkering o sov några timmar. Sen gick denna mörbultade mamman in o köpte frukost o lunch innan vi körde vidare mot Linköping.

Där ställde vi oss på Ikeas parkering o gick in o köpte vaniljsås. Ja baka en blåbärspaj m blåbär från Gotland.

Vi fick besök av falska tiggare o mannen blev förföljd i bilen så vi bestämde oss för att flytta på oss o körde bort på flygvapenmuset o deras gratis ställplatser.

Där låg några fler o genast känns de tryggare!!

17juli

Vakna upp med fruktansvärt ont i ryggen. Fick ta medicin innan ja kom upp. Har haft dottern skavfötters hela natten då hon tyckte de va lite obehagligt från kvällen o kunde inte somna. Att ha henne där innebar att ja inte kunde ha min kudde under benen o de gav sånt ryggont. Vi bodde ju vid flygvapenmuset o dit in gick grabbarna medan ja o donnan susa bort till ws form o shoppa gjutformar o färg t betong. Hjälp så mycket fint de har!

Körde vidare till en by en bit därifrån o träffade min fina EDS vän A o Hennes familj där vi fikade o snacka i flera timmar. Barnen mös m marsvin o kattungar!

Körde o handla på maxi Motala o laga kvällsmat där innan vi körde till Skövde o en rastplats där. Samma rastplats som vi för 2 år sen lämnade då det kändes otryggt med skumt folk.

18 juli

Vakna upp på rastplatsen i Skövde. Vaknade faktiskt ett par ggr i natt o kikade ut. Hahha nojjig;-)

Åkte sen o hälsa på en av mina fina EDS vänner A o hennes familj. Eller ja tyvärr missade vi hennes sambo då han jobbade. Men barnen fick vi träffa. Supermys

Körde vidare mot ullared.

19 juli

Sitter på toa på gekås camping o skriver;-) internet funka inte här;-)

Vi försökte ringa o boka plats på campingen men bokning var stängd. Så vid 10 när ja Vakna körde ja bort i receptionen o bokade 3nätter. Körde in efter frukost. Tog de lugnt en stund o käka nån macka innan vi tog oss in i varuhuset. T.o.m extra p var full av husvagnar o husbilar. Vi hade tur o fick en handikapp p plats :-)

Shoppade lite smått i några timmar.

Sen skulle vi grilla flintastek men himlen öppna sig i ösregn så de fick bli stekta laxfileer. Gott de oxå.

Tvinga iväg mig t duschen, vilket va underbart när ja väl va iväg. Huvudet gjorde ont. Fick ont i vänstra sidan inne i varuhuset o de gav sig inte. Skönt o lägga sig. Blev en relpax då.