med-motEDS

Direktlänk till inlägg 29 juli 2015

Sommarsemester 2015 del 3

Av med-moteds - 29 juli 2015 10:15


20juli

Sonen o ja körde in t gekås t öppningen kl 8. Tog på foglossningsbältet o nackkrage o blev så varm o svettig. Lite yrsel oxå m. tillhörande "illamående känsla " ville köpa dricka men café öppna först 9. Gick o höll mig i vagnen o sen blev de bättre!

Gick motsols.  Lugnt o skönt! 

Stötte på en av sonens polare hemifrån o han hängde med oss upp o fikade när man o dotter dök in vid 10.

Shoppa en del o hitta lite födelsedags ideer till donnan o tog oss sen ut i husvagnen för pannkakslunch o vila innan vi tog ett par timmar där igen på kvällen.

 Då plocka ja på mig damkläder.

Grillade flinta o satt ute o mös en stund på kvällen. Mannen o ja gick en liten runda på campingen. Ja fick sån grym rethosta.



21juli

Vakna m ond nacke. Vet att ja låg på 2 kuddar ett par timmar inatt. Min nacke fixar icke det! Hoppas de t kommer hjälpa att få en ställbar säng! Mannekänga mina inköp för mannen o ska lämna åter en del.

Blev migrän o relpax:-(

Räckte inte m en power o en relpax utan ja fick ta en andra oxå innan de lättade. Helt har de fortfarande inte släppt nu kl 21.

Käkade lite o vid :-) 18 åkte vi t gekås. 1 handikapp plats.  Massor m galna parkeringar. Massor m folk. Brukar va lugnt vid 6, men icke! Efter en o en halv timme gav vi upp, skrev upp vad vi lagt i vagnen o lämnade den o gick ut!!

Aldrig hänt förr, men att köa i flera timmar e inte aktuellt!

 Till o med ja har en gräns vid ullaredsshopping!!

Får åka in imorgon bitti istället :-)


22juli

Klockväckning vid 7, inte alls sugen på o Vakna. Men å andra sidan inte alls så sugen på jävulska köer. Så upp in m frukost o så iväg. Pratade med en vakt då där va en bra bit kö när vi kom strax efter 8. Sa att ja pratat m en kollega t honom dagen innan o att om man har funktionshinder behöver man inte köa. Beror på vilket funktionshinder fick jag till svar o svarade att jag har en bindvävssjukdom som bl.a ger mig mycket värk. Är det ditt sällskap sa han o pekade på min familj, yupp svara jag o fick till svar; gå ni in då. Blev en del blickar i nacken för att vi gick före….

 Tog kaffe/ fika paus vid 10.

 Ja gick på toa där, brukar alltid ha svårt o bajsa "borta" men nu gick de. Toan längst bort, nystädat o inte massor m folk. Men som ja blödde. Trodde nästan mensen kommit för tidigt :-( sorry för detaljer.

Gick ut igen halv 12.

Tyvärr utan Spark t sonen:-( besviken påg. Ja har lovat honom o åka in ikväll o kolla för de skulle få in nya ev. redan idag.


Men nu har ja så ont i min axel. Fick bulla upp armen inatt som de värkte :-(


Körde ut m vagnen på ställplatsen. O sen t sjön så de lilla badmonstret kunde bada. Matshopping på Ica o ett huvud som åter börjat göra sig hört :-( o så den högra axeln som krasar o hoppar för minsta lilla o värker konstant:-(

Åkte in bara sonen o jag o lyckades få med en spark o även två presenter till, till lillan.

Spelade Uno så livligt att vi glömde lösa biljett t ställplatsen innan vakten kom. Haha


24juli

Ställde klocka för Lisebergstur.

Skum små känning i huvudet o våga inte chansa utan tog relpax

 Blev "bakis" av de på väg i bilen. Satt dessutom bak då vi var sent på de m loppans åksjukemed.

Mannen testa o tejpa min axel för första gången..

Ja tejpa donnan höger fot.

Mötte upp bror o fasters påg som hängde m oss t liseberg. Massor m folk så de stackars handikapp parkeringar som fanns va upptagna. Inga problem för mig men 4st som gäller 4h o 5 heldags eller om de va tvärtom. De e inte mycket på en så stor parkering som södra  o till en sån Park.

Men lite karusell fick de åkt. O så åt vi pastasallad som vi hade med oss till lunch. Käkade glass hos lejonet o björnen. De har ju en av min o sonens favorit numera! Fläder/limesorbet. Dottern testa passionsfrukt sorbet

 Oxå helt ok.

 

Innan vi skildes åt för kvällen åt vi på.mc Donalds.

Min kropp funka över förväntan. Men ja drog knappt kärran något o bar inget o använde dessutom nackkrage en del!

Kröp ner i sängen i husvagnen på gekås ställplats o somnade ganska snabbt.


24juli

Vakna m ryggont försökte ligga kvar men de spred sig upp i nacken /huvudet så ja klädde mig o gick ut en runda tillsammans med min nackkrage.

Plocka iordning i husvagnen o begav oss mot Falkenberg där vi hade bokat camping. Förkortade till måndag då vädret ser kasst ut!

Men idag är de underbart o i skrivande stund sitter ja på en filt i gräset. Mannen är iväg o barnen är på lekan. Klockan är 18 o solen skiner. Ja bara njuter av livet!

Vi åkte o handlade mat när vi kom hit o ja riktigt kände hur sliten o slut ja va i kropp så detta är som en lisa för själen!

Tyvärr Visar de regn hela dan imorgon. Men vi får väl läsa o spela spel o baka något för o fördriva tiden.:-)

På kvällen efter grillad lax gick vi ner på stranden. Ja gjorde foto sessioner med barnen o även mannen kom med på vissa bilder.

             

   


Ska bli skitskoj o titta på alla bilder när vi kommer hem. Undra hur många bilder ja klickat denna semester:-) Har ju äntligen lärt mig några inställningar o skiftar mellan objektiven.


25juli


Var en blåsig o tråkig dag där vi fick va i vagnen majoriteten av tiden.

Barnen bakade en kladdkaka på em som vi mumsa på på kvällen.

Jag låg mest på sängen o vilade, läste i surfade hela dagen.

Halv 2 när sonen o mannen skulle lägga sig blev sonen illamåendeL Stackaren for ut o fick ta friskluft. Det var varmt o lite småkvavt i husvagnen så jag öppnade upp o vädrade ut.

Sen hade ja svårt  o somna om, vakna för minsta lilla ljud o sonen va uppe på toa ett par ggr. Ja reagera o for upp så klart, men de va lugnt m illamåendet.

 

 

26juli

Vakna till storm o ösregn. Ännu en dag i husvagnen. Barnen tog sig till lekan när det slutade regna o i skrivande stund är de ute på en löptur! De minns att när vi var här för 2 år sedan var de ute o sprang med pappsen. O nu var de sugna på o göra de igen Pappsen var dock inte lika sugen;-) Han har inte sprungit direkt sen hans hjärta börja strula för snart 2 år sen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards