med-motEDS

Direktlänk till inlägg 16 juni 2016

En vecka med ryggskada

Av med-moteds - 16 juni 2016 22:30

Lördagen o med envishet o morfin så tog vi oss till husvagnen. Lite bökigt o komma in o ut, men de gick!


Söndagen slog ett humörspåslag på mig från ingenstans när vi satt o åt o ja blev superledsen för att mannen inte lyssna direkt när ja ville förklara om en gardinstång... Kände mig enormt ivägen o gjorde därför saker som ja inte borde gjort m min rygg, men kan själv mentaliteten tog över...

Körde via stort köpcenter på hemvägen o kollade/ köpte nya målvaktshandskar till grabben.

Skulle inom en annan butik oxå men nä vi behövde hem o fixa i huset o klockan var mycket så vi hoppade de.


Fixade o plockade iordning så fint här hemma på kvällen. Barnen bakade m min hjälp en tårta.


Måndag 13 juni visade sig vara en födelsedag för en utlandsvän. En vän som råkade va på  besök hos oss just idag. Så Vi bjöd givetvis på barnens jordgubbstårta:-) o så fick han hemstöpta ljus o teckningar. Vi sjöng o donnan spelade för honom. Han hade inte långt till tårar vill ja lova!


Därefter tog vi honom på sightsing innan vi käkade på en pasta/pizza restaurang o sa hej på min man  innan vi skjutsade honom till tågstationen.


En riktigt rolig dag, men de tog på krafterna;-)


Så tisdagen sov jag massor. Sov minst 3 pass den dagen.Men va gör deom hundra år??


Onsdagen styrde vi kosan mot mamma o naprapaten. Oj va hon fick o jobba med me min rygg.

Hon tror att de gått lite sönder runt en disk. Inte så pass att vätska runnit ut men en liten skada. Eftersom ja har haft lite svårt o kissa bla. O sen tror hon de i sin tur dragit med sig en massa annat som muskler, fästen o leder/senor osv.

Hon förklarade diskarna som en hård kärna med elastiska band runt om o hon menade att nåt av de banden spruckit.

Ska åter nästa v för hon vågade inte ta allt direkt.

Hem till mamma en sväng o efter lunchen somnade ja i 2 omgångar. Barnen va o plockade fläder. När ja vaknade till körde vi hemåt o på kvällen skar jag upp citron o la in flädern. Ska bli gott i sommar:-) Idag skippade jag morfin på dagen o tog först t kvällen om ja minns rätt.


Torsdag när jag vaknade o hade käkat frukost åkte jag på ärenden. Köpte bla en gardinstång till dörren i husvagnen. Måste sätta någon form av myggnät där. Tyvärr är där ju inte utrymme till att sätta en myggnätsdörr i den:-(

Åkte vidare o bytte mannens kostymbyxor o fy sjutton va ont ja hade stundvis! Kom på ja glömt min alvedon oxå.... Gick m kryckor fö ro reda ut de.

Vidare till en gårdsbutik som sålde 15liter jordgubbar för 200kr herregud va billigt! o fina bär va de oxå! Av dessa litrar blev de 7-8liter saft, varav ca 5l med konserveringsmedel o resten utan. Vill ha de så naturligt som möjligt ju:-) Ett gäng portioner jordgubbskräm o så en del o käka:-) MUMS!

Va sen ute o lämnade dressarna t fotbollen.

Fick ta ½morfin på em för o reda ut de hela, sen tog jag bara ½ till kvällen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards