med-motEDS

Alla inlägg den 12 mars 2016

Av med-moteds - 12 mars 2016 08:30

Det blev en TIDIG morgon för pågarna i familjen. Ja åtminstonde för o va en lördag. De va match en timmes bilresa bort o samling redan vid 7...

Matchen va tuff, de va ett hårt motstånd, tydligen hade grabbarna ändå kämpat på bra o sonen hade lyckats ta några av deras bollar iallafall.


Jag vaknade oxå o va uppe en stund med de men tänkte lägga mig o surfa en liten stund, en surfstund som visst blev en sovstund...

Vaknade vid halv 9-9 tiden o gick upp. Packade bilen med tippengrejer från garaget. Visste att där skulle behövas mer plats där sen på em.


Plockade o fixade här hemma o så satte ja o donnan en vetedeg o bakade ut vaniljbullar.


När pågarna kom hem igen så gjorde sonen fyllning till tårtan o la den. De blev citronbottnar med marsan, min jordgubbsylt fårn i somras o nutella som fyllning. Han spacklade med deras havregrädde som vi lagt i gelatin i. På med blåfärgad marsipan o undertiden hade jag målat en logga till real madrid. Tyvärr hade ja för lite tid så färgerna hann inte torka imellan utan flöt in lite i varandra.


Först nån timme innan gästerna skulle komma la ja mig lite på rygg, men de va försent. När ja sen gick upp för o duscha for smärtan i rygg o skuldra/nacke på mig så häftigt att ja lutade mig mot donnans dörrkarm. De svarta till för nån sekund o ja kom in i badrummet där ja la mig på knä i nån pose o kände illamående komma av smärtan. Fick mannen o hämta 2 oxascand o vatten till mig o lyckades ta mig in i duschen o upp på pallen o på m varmvatten. Mannen hade fått ringa sin mamma o skjuta fram kalaset en halvtimme så ja skulel hinan få på mig några kläder iallafall.



Det syntes visst på mig att ja va smärtpåverkad när mamma o pappa kom. Som tur va lättade de sen så ja kunde va med o fira sonen:-) Plötsligt när jag fixade fikan fick ja en huggande huvudvärk i högra sidan, typ så som aj hade för många år sen o än idag kan få nån gaång ibland. Bara det att idag återkom den flera ggr, dock inte lika intensivt som då för många år sen. Då svartna de typ för ögonen så illa va de inte nu.


Blev ett lugnt o stillsamt kalas med bara lite fika o sen kollade vi bilder från vår resa. smidigt o kunna stoppa in sdkortet rakt in i tv´n o därmed få stora bilder.


När gästerna åkt önskade barnen korv stroganoff till kvällsmat o de e jag som tillagar de här hemma. Donnan fick dock strimla korv o bryna den inna jag tog över. Resten va sofftid.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards