med-motEDS

Alla inlägg under augusti 2012

Av med-moteds - 23 augusti 2012 11:31


Hade träning inbokad o kände mig väldigt trött o sliten i kroppen när jag åkte dit. men nivå 4 på cyklen o cyklade i drygt 7 minuter. Kändes ok.

SEn fick jag lite ont i handen/handleden nrä ajg körde armhävningarna o i höger armbåge när jag körde gummiband som bicepsträning. Körde gröna bandet nu.

Runmplyft kändes inget vidare alls, ont i "ischias" o kändes inge bra i nacken så jag skippade det.däremot funkar bollen toppen nu!  När jag körde hem ökade nacksmärtan lite.


Vidare till arbetsförmedlingen för o fråga om de behöver några intyg ifall jag blir sjukskriven. Ett intyg på min arbetsförmåga o sjukdomsförklaring om jag skall ha anpassat jobb om de krävs fler intyg får jag veta de på inskrivningssamtalet. Jo men jag har minst 2 mån väntetid till läkaren.....

Jaja det snodde iallafall 1½h av min tid.... för att prata i 2minuter....


På kvällen hade dottern ridskolepremiär! Gick jättebra o hon tyckte de var jätteskoj, ja inte rundvandringen för den gjorde vi ju i lördags oxå men rykta o mysa passade henne perfekt. Snälla skrållan stod stilla o M kunde till o med kratsa hovarna själv. Man o son var på fotboll o sen röjjde vi vidare o mannen for till tippen o där dog bilen... som tur var fick han igång den igen.

Av med-moteds - 21 augusti 2012 07:26

Fotled. Gör ont dom sjutton på fram/vänster utsida. Varför? Får bli bilen när jag ska lämna barnen på skolan.
Sjukgymnastik sen på fm, hoppas de funkar.

Av med-moteds - 21 augusti 2012 07:24

Har vi haft nu. Jag har slarvat m bloggande pga fullt upp här hemma, men lovar att komma m uppdatering snarast! Kanske redan under min frukost:-)



UPPDATERING!!



Måndag 20 augusti, åter dags för skolan för barnen:-)Pappan åkte till jobb, mamman tog sig till arbetsförmedlinegn för frågor men gav upp m tanke på folkmängden.... vidare till vc för besök hos astmasköterska som konstaterade att mamman inte andas som hon ska.... hhahha ja jag har ju sagt att jag e onormal o ja tydligen via andningen oxå, se bilden nedan på hur mina flåsandetag ser ut.... de där höga bergstoppen visar hur man normalt skall ha sitt flås o den där kosntiga kullen visar på ett ungefär hur mitt flås ser ut. Sköterskan som jobbar med astmapatienter hade aldrig sett en sån kurva o jag fick göra om flera ggr;-) måste prata med min läkare U om det imorgon onsdag, ev kankse jag blir hjälpt av en andningsträning. Jag har lite tungt när jag ska ta eller andas ut djupa andetag.  


När familjen åter var samlad på kvällen tog vi nya tag o jag röjjde upp här inne en hel del (mycket kvar) o sen gick vi ut o ställde in vattenspridarna så att de nu vattnar de mesta av gräsmattan (på automatik om vi vill) Gräset är ganska brunt på sina håll nu nämligen. Sen fortsatte vi med projekt garage o jo de tog sig faktiskt bra, nu ser man golvet på stora ytor;-) Tippen tisdag kväll kommer göra susen!


Söndag 19 augusti hade de lovat ÄNNU varmare väder än på lördagen... ( värmerekord slogs i kristianstad med över 31grader) Tur man inte var där. Vi som hade en del ärenden så som presentköp till dottern, höstskoinköp till båda barnen o framförallt handskköp till sonen valde att åka under de varmaste timmarna o jo vi fyndade en hel del måste jag säga! Adidaskänga till grabbenn för 100!!!!kr!!!! halva reapriset, ja tack!

Vikingkänga till dotterns om jag tidigare hittat för 699, nu för 448!!

                      


Hittade som tur var målvaktshandskar i 4e eller 5e butiken.... blev inne i ett specielltrum där de i vanliga fall sitter säljare o säljer till klubbar. bra handske till bra pris= Lycklig grabb o lyckliga föräldrar!

 

Lådsektioner till grabbens hylla 50kr billigare för att de var utgående vara, passa oss perfekt eftersom de var den färgen vi ville ha! ja o så blev de ju så klart present till dottern: Micke skrivbord från ikea som vi fick smussla lite med men hon fatta inget:-) Ja just de grabben hittade ju snabbt o lätt ett tyg som han vill ha på sin nya gardin! Han vet ju inte om att vi skall ändra om utan jag har bara sagt hann ska få ny gardin o lådor i hyllan;:-) att de lådorna ska bli en byrå behöver ju inte han veta nu;-) funderar på o köpa en till som han kan ha till papper o annat pyssel faktiskt. Får se när de blir ikea nästa gång, känns som att de behöver bli ganska snart.... ooops


När vi kom hem fortsatte vi i trädgården, grävde bl.a ner röret till popupspridaren. SEn grillade vi korv innan vi fortsatte med projekt röjja garage. De säger att de visst är bilen o inte all skit som skall bo i garage,...... hmmm




Lördag 18 augusti 4:32 vaknar med magkramp, dock mildare än igår o lyckas somna om till strax innan 7. Morgonrutinerna som sätter sig redan?

Upp o hade ont i huvudet så på m vetekudden o ut på promenad, men nej de bara öka. Försökte käka bort de m frukost men nej. Insåg att de skulle bli en tuff dag o vi hade mycket planerat:-( Fick bli en relpax vid 8-halv 9 tiden o sen fick jag hålla igång för o inte somna, jisses va trött jag var där strax innan 9 tiden. Fundera starkt på o skippa dotterns första hälsa på tid i nya stallet, men nej jag vet vilken besvikelse de skulle blivit....

Sakta men säkert körde vi dit o hälsade på o migränen  släppte sakterligen men tröttheten, matthet o darrighet satt kvar i många timmar.


På vägen hem körde vi inom skobutiken o kolla höstdojjor.


När vi kom hem fick jag ett trist samtal m min farmor, trams!


Sen kom man o son hem från matchen o vi tog tag i en del av alla de projekt vi har i vårt hem.... Utomhus som gäller nu så vår plattsättning kan bli färdig färdig så att säga, detaljer o likaså med dörrmålningen o kaklingen osv osv

PÅ kvällen grilalde vi o satt givetvis ute då det var supervarmt. över 20 grader vid 20 på kvällen.



Fredag 17:e på em mötte jag upp en gammal barndomskompis i vår hemstad. JIsses de va som att de inte var 10 år sen vi sågs. som vi snacka o sen hade vi ju haft kontakt lite sporadiskt över facebook senaste åren o framförallt senaste 1½ då hennes lilla dotter drababdes av cancer:-(:-(

Vi hade en jättemysig eftermiddag i parken m fika som getingarna inte ville låta bli tyvärr.

SEn bytte ungarna o jag tillbaka till vår bil som varit på verkstad.

20.00 kom vi hem o då vill grabben testa nya fotbollshandskarna i en träning m pappa- bara de att vi upptäcker då att de är fabrikationsfel på ena handsken o kaoset var ett faktum här hemma........

Matchen under lördagen var i stor fara! Men till sist lyckades han lugna ner sig ....



Av med-moteds - 17 augusti 2012 09:17

Visade sig inatt. Så från 04.15 har jag typ varit vaken m mer eller mindre hugg i magmunnen:-( vid halv 7 va de som värst. Min snälle man tog barnen o kom sent t jobb. De e kärlek!

Av med-moteds - 16 augusti 2012 16:39

Kan inte ta bort via mobilen eller'?
Hur som helst eds har nog satt sig på min känslighet på magen:-(
Efter medicin o så så e min mage lite ledsen tydligen.

Av med-moteds - 16 augusti 2012 16:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av med-moteds - 15 augusti 2012 15:07

Många år e nu spikade för skolterminer! Dottern började idag o vi fick va med max 10 min innan vi fick säga hejdå.
Stora tjejen va nöjd när jag hämtade o tyckte fisken t lunch va god.
Stolt storebror hade stött på o lekt m syrran på rasten o talat om för mattanten vem syrran va:-)

    


Hem kom de med varsen hög m papper som skulle läsas o fyllas i.
Matteboken o ENGELSKAHÄFTE låg i sonens väska. Engelska o slöjd, nya ämnen för igår:-) kul!


Under ungarnas skoltid va jag bla på sjukgympa. Kändes skönt o va igång igen. Diskutera mina taskiga knä. Fortsätta som innan o testa sitta på.huk m ryggen mot vägg se om de funkar.


Frågade plantskolan om vår ligusterhäck. Kogödsel, lufta försiktigt m grep o blåkorn i april typ. Klipp ej mars o om inte de hjälper kolla dränering gillar ej va blöt om fötterna o ev klippa nån.gren mitt in i för att få nya skott.


Ska snart köra o lämna bilen på verkstad.



Av med-moteds - 14 augusti 2012 21:56




Sega va vi imorse men till sist va vi uppe o fick i oss frukost. Till mig adderades Ipren t frukost:-(
Sen startade jag o sonen m att scrappa. Dottern har inte riktigt ro till de eftersom de e för pilligt för henne. Blev docklek för henne.


Därefter frisör premiär för grabben! Jättefin i sin nya frisyr!


Lite mer scrapping

   


Fick samtal från arbetsterapeut T så vi tog slutsamtalet från mms på telefon. Hon sa stt om/ när jag behöver hjälpmedel ska jag kolla först m henne så hjälper hin mig vidare. Känns tryggt o bra, trivs bra m henne!


Fotbollsträning för man o son
Ute lek m grannar för dotter
Fotobeställning o pop försäljningsfix för mamman


Skolväske fix till TVÅ barn  
Dusch, nagelklipp,flätor osv
SÄNGEN för barnen o de e andra natten som funkat kanon!


Har en förväntansfull dotter!
Imorgon har jag 2 skolbarn.....


Nu en macka, sen sängen imorgon e dr tidigt upp!!


Ps. Nu vakna dottern till o va kissig - jag ser skolan framför mig sa hon t pappan sin;-) sötis

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards