med-motEDS

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Tisdagsträning, smärta o ännu en onsdag!

Av med-moteds - 13 mars 2013 18:15

Inte tränat på 2 veckor o egentligen va de kanske inte toppen idag m tanke på min antibiotika för bihålorna, men nacken behövde en runda.

När jag kom fram till träningen blev jag lite illamående o lite ont i vänstersidan högt upp i magen. Tog losec o gick in, men de va jobbigt o cykla, fick nöjja mig på 3 min,,,,

Körde sen lite lätt på bendrag, bollen, armdrag. Men skippade Armhävningarna.


Sen hem o vilade lite men trots de så blev de en kväll m smärta o illamående osv.

Illamåendet beror till stor del på slarv m maten o lite losec/omeprazol sista veckan i kombo  antibiotika. När vi skulle åka till ridningen blev jag rädd, fick ont i   trakten o ut i vänster arm..... kändes sådär kan jag säga. Mne samtidigt vet jag att jag ibland får ont i trakten ibland o att de beror på sura uppstötningat/halsbränna-

Men med mat i magen o 30mg omeprazol så kom jag på banan med allt utom huvudet o den fruktansvärda smärtan i händer/handled/underarmar.

Hade tagit ipren o alvedon under dagen o besöket i stallet gick ok ( dottern red kapirilli för första gång, nåt jag inte visste va de var;-) o så fick jag se henne rida med spö!) sen eskalerade min handsmärta, fick lägga händerna på kudde o värmekudde i nacken.

Somnade visst i soffan strax efter 21. Vaknade till svalde relpax, värmde kudden o la mig i sängen sen minns jag inget förrän 06:05;-) o då hade mannen ändå varit uppe m barnen flera rundor. men migränen va oxå borta o nästan all smärta i händer/handled/armar oxå:-) bara den där trötthet/stelheten som satt i efter relpax.


Onsdagen började med lite fix via datorn o sen har husvagnen fått komma hem oxå idag! hade tur med snön som jag klarade precis. jisses alltså jag vill ha vår nu, INTE mer snö!!


Flera sjuka i dotterns klass nu. Nån magsjuka o nån feber o nåra jag inte vet varför/vad som fattas. Sååå trist. nej friskhet vill vi ha nu nu nu!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards