med-motEDS

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Dagen OP

Av med-moteds - 26 mars 2013 13:00

Första op sen jag fick min diagnos. Känns så där måste jag säga.

vet ju att op i knäet som 12 åring inte var läkt när de tog stygnen så ärret där e ju inte vidare snyggt idag.

vet oxå att jag vakna för snabbt vid narkosen.


Jag har blött mycke vid tand op o fått komplikationer efteråt. o rejäl smärta så de fått sätta in citodon trots de tyckte de borde räckt m alvedon.


Nu e jag egentligen inte rädd för knutan i sig utan mer för om smärtlindring tar o hur stygnen blir. Kommer de lyssna på mig angående att jag vill ah dubbelt så tätt m stygn o lite tejp samt att stygnen ska sitta dubbelt så länge?


Jag ska ju bara få lokabdeövning ala tandläkar op idag. Min eds läkare tyckte de skulle knockat mig m dormicum. Men när jag idga läste på omstesolid i annat ärende såg jag att de är lugnande o sederande bl.a så de i kombo m xylocain blahaet som tandis har m adrenalin ska förhoppningsvis räcka för o bedöva mig! Hoppas jag slipper se grejjerna....

Men å andra sidan skratta jag ju gott när jag hörde knaket när de spräckte min visdomstand o sa: knäcker ni min tand nu" jaja kul m stesolid;-)


Fick iallafall igenom 20mg stesolid så under själva op kan jag nog ha skoj;-)


Tyvärr vknade jag upp m lite rivig hals o en killande näsa o ett värkande huvud:-( Jag hoppar träningen o tar en promenad istället idag. har stoppat i mig ipren, loratadin o losec o ser om nåt hjälper hahah.

Kan ju mycke väl va pollen som drar igång nu igen, solen strålar från klarblå himmel o de e några + precis som igår. o sen e de så att nrä jag har problem m halsbränna kan jag känna de som att ajg har halsont oxå. så blir högsta dosen losec idag för o se om de hjälper. ja annars håller jag väl på o bli förkyld... hoppas inte!

Barnen ringde vid 9tiden o hade de toppen hos mormor. Skogen m korv i bröd o fika igår, idag ska de måla ägg osv osv:-)

Känns skönt barnen kan va sdär när mannen får följa med mig på op även om de e en kort stund de rör sig om. Så i em ska jag bara bli upp passad av mannen, ska driva rejält m honom;-) hhaha nä mysigt att vi får lite egentid oxå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards