med-motEDS

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

operation

Av med-moteds - 27 mars 2013 08:26

Tog 20 mg stesolid o kände av den redan efter 10 min.... Slumra de 20 min t läkaren. Höll lite i mannen men va inte särskilt fnittrig denna gången.

Fick lägga mig på brits o bli ritad på Fick 3 sprutor lokalbedövning. Den första gjorde skita ont!! Fick andas igenom o även nr 2. Nr 3 spänne mest.
Sen skar han. Mannen såg typ allt.... O en strl av 5kr o 1cm djup försvann.
Sen fick de dra o trycka rätt bra för oo få ihop sårkanterna.
Han sydde m 9 stygn. ( på planeringen sa han 4-5)

Då titta jag ner o såg vilken grop:-,o
Strips på tväre över hela. Sen nån plastfilm över.

För att flrhindra svullnad osv fick jag nån strumpa o kompress som tryck på såret o sen lindades hela benet från mitten fot t knä m nån.linda som klistrar fast i sig själv.

Stränga order att höra av mih om de känns konstigt då infektionsrisk e stor i benen....
Lindan på i 4-5 dar gärna en v.

Kunde i princip gå på benet helt o sen skulle de va högläge ju. Så soffan m kuddar under benet hela kvällen.
Fick klåda på kvällen o nån tendens t smärta så Ipren.


Vaknade sent på kvällen o hadr svettats. Fick torka mig o sov vidare.
Tidig morgon vakna jag till o kände de gjorde ont. Men somna igen.



Vid 6 behövde jag gå på toa, kunde inte stöda på foten, gjorde alldeles för ont upp i såret:-(
O på väg t toa kom svimnings känslorna.
Yr, huvudet kändes som gigant bubbls, tjöt i öronen oo mådde illa.

Svettades o fick kall handduk i pannan, 2 glas vatten o ett saftglas senareva de bättre..hoppa på kryckor in i sovrummet. Tog Ipren men har ont om jag bara flyttar benet :-(

Får nog ringa in o rådfråga när frukosten e nere.

Här kommer före bild
O bandagebild;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards