med-motEDS

Direktlänk till inlägg 9 september 2013

SÅ trött på att...

Av med-moteds - 9 september 2013 19:00

ta alla dessa vårdkontakter. så trött på att kämpa för sånt som mest tar en massa jobbig onödig energi från mig:-(

Visst gillar jag att ha kontroll o visst är det jag som för mig lättast i talet o visst är det jag som har mest koll på min o ungarnas hälsa.

Detta helt naturligt eftersom de är jag som är med dem den största delen. O eftersom jag har intresset att lära mer om våra/deras bekymmer.


Men när vi då kom i sitsen som vi gjorde förra veckan bestämde jag mig för att nä nu får mannen ta en del av den biten oxå. ja alltså han tar ju så mycke annat så inte mer än rätt att jag tar de jag kan, men va f.n när jag sen blir misstrodd,,, nä fy för.

Mannen är ju med på de extra viktiga läkarbesöken så han vet ju han oxå vi kör ju tydlig kommunikation här hemma.


Hur som heslt skulle vi ha lite journalkopior idag, vi ringde varsett ställe, hos mig fick jag direkt " fixar jag  ligger i brev i em" som svar.

Han som ringer till vår vanliga mottagning får ett ja jag ska höra med läkare o sjg först annars ligger de klart imorgon. ehh jaha,,,


Ber honom sedan ringa o boka en tid för de där m blodsocker. Först ifrågasätter de varför inte skolsyster kan göra de.- För att hon ingen maskin t de har!

Då fick hon kolla m distriktan o plötsligt får vi en tid t en läkarstuderande:-o (eller liknande) om 3 veckor halv 11 på fm. VARFÖR??? vi ber om ett faste prov blodsockervärde liksom. Varför inte via distriktan, labb eller om de nu krävs läkare till vår listade läkare om de nu ändå skulle väntas 3 v o varför 10:30:-o

Ja de fick han inget svar på o nä han frågade inte heller dirket.


Nu fick vi svar om möte i veckan att  den som skulle va med som extra öra inte kan delta den tiden, nahä då ska vi ta nya beslut i hur vi vill göra, beslut som läggs på mig typ.


gahahh jag har VÄRLDENS BÄSTA MAN o han gör verkligen allt o lite till här hemma, han är min klippa. Utan honom hade världen stannat o rasat samman för mig.


MEN jag orkar inte just nu o fightas ännu mer:-(

Kunde de inte bara få lösa sig när han ringer, VARFÖR skall man behöva stå på sig o ifrågasätta saker när man kontaktar vården?? VARFÖR??

Varför kan man inte bara ringa dit berätta sitt ärende få ett råd eller den tid man ber om/behöver???


Har sagt de förr men tål o sägas igen, Sveriges vård är inget att skryta med!


Så ja vad tjänar de på detta?? jag kommer ju liksom ringa imorgon o fråga vad de pysslar med o höra vilken sköterska som kom med denna urbota dumma idén Vi pratar om en 7 åring, ge henne trygghet för f.n

Så imorgon ryker en telefontid helt i onödan på den vc! Sorry du som behöver den bättre egentligen, men jag slåss för mig o min familj, de e tydligen de man får göra idag om man vill få vård!


Jag säger inte att vi behöver en tid akut bums idag, men jag säger att vi har rätt att få ett socker taget o ev råd av läkare! åtminstone en sköterskas tid/ tips.


EDIT:

Jag ringde upp Vc tisdag morgon, blev uppringd av en sköterska som jag haft kontakt med på annan mottagning oxå. Hon är bra där, men i telefon har jag stött på henne förr, o de var henne min man stötte på igår... I telefon kan hon va väldigt strikt o bestämd.

Nä se de var inte "bara" att komma o ta ett prov, de skulle ju först träffas läkare som skulle påbörja utredning o som skulle ordinera blodprover osv osv.

O nä vår läkare var inte tillbaka från mamamledighet trots de sagt så hela tiden. O nä hon kunde inte gå till den läkare jag har som vikarie för hon e född i andra halvan på mån så ville vi tillden vikarien fick vi vänta ytterligare. Annars kunde vi ju be skolläkare att skicka remiss om blodprov o ta de på vc. herregud va komplicerat de kan va då....

Jag hatar att dra hela långa historier om livet  var gång man kommer till läkare så jag kände att de vore ju åtminstone bra om läkaren kände mig då vi kom dit.... men tydligen prioriterar de inte de utan vi slösar extra med tiden för o lämna en vettig anamnes...

Sa att vi behåller tiden tills jag kollat upp alternativ! Ev söker vi oss till barnmott som har all koll på henen i övrigt. tyckte bara attd e var onödigt o ta upp en tid där för en så pass banal sak som ett sockervärde. Ok OM de visar något avvikande, men tills dess liksom...


maila skolsyster så hon vet läget...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards