med-motEDS

Direktlänk till inlägg 11 september 2013

Träningstisdag 10 september

Av med-moteds - 11 september 2013 09:46

upp o fixa till ungarna. grabben hade skolfot så han skulle ju snajsas till lite extra;-)


Frukost, mail osv som vanligt


Sen vart de till träningen.

Cyklade emn kände att jag itne orkade 10 utan nöjde mig på 7 minuter idag. Kör det röda bandet vid armövningarna fortfarande. Pratade m sjg om att min nacke är sämre än i somras. Är det nån övning, träningen över lag, behandlingen eller livet i stort?? Bra fråga.

satt på bollen, höjde o sänkte benet o rörde armarna, funkar skitbra nu.

Bendrag är jobbigt för högerbenet när jag står på de. Men jag gör rätt så lite närmare o lite färre drag så funkar de nog o köra vidare på de blåa.

Skulel ha en armövning in i mellan, men upptaget så jag ställde mig på studsmattan, så kom sjg o fråga om de va för lätt- NÄÄ. Hon tyckte d esåg för lätt ut o sa att nästa är att börja svikta lite där uppe oxå. testae o o högerbenet sskaka inte  så mycket vid svikt som när jag bara står still.

Tänkte be om hjälp m armhävningsövningen som jag börja med förra v men hon va upptagen så jag hoppa på cyklen...

Skulle jag inte gjort för de stack, ilade o bara kändes alldeles slut från ryggslut o ner i benen. Ungefär samtidgt blev hennes andra patient helt tagen av sin övning så sjg fick sitta med henne. Så jag ebstämde mig för o ta mig hem!


Hämtade ut ungarnas kommande vinterkläder från gneis

diorit

Sånna här termobrallor, DIORIT kommer de ha båda två borga  

Sån här jacka, BORGA fast i andra färger skall de testa i år.

 i paketet låg oxå artikelbild  & ullstrumpor som inte är så tjocka artikelbild

samt tvättmedel som är lämpat för kläder som andas o är vattentäta.artikelbild

Alla bildern aär lånade från  www.gneis.se


Nu är det bara o testa o se så vi har prickat in rätt storlekar. Är alltid lite svårare när man skickar efter kläder. Gneis har ju ingen fysisk butik utan säljer enbart på webben, men visst de har en bra måttlista o skriver utförligt om sina olika kläder o så. Men ja till sist är det den äkta provdockan där hemma som får testas:-)


va ute en pyttestund i trädgården, de gick inte mer pga benen, de var som gele o vilel inte riktigt funka. Fick helt enkelt se mig besegrad av för mycket benträning o lägga mig o vila.


PÅ kvällen hade dottern ridning. red på utebanan idag med. härligt! Men de blev lite svalare på kvällen så jag frös tom  lite:-(


Dottern har fått byta läsebok till den svåraste så jag testade henne igårkväll. hon läste 4 sidor rakt upp o ner, så 2 åt gången lär inte vara något problem. SKÖNT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards