med-motEDS

Alla inlägg den 22 maj 2013

Av med-moteds - 22 maj 2013 16:22

Måste ha passerat en månad sen jag tog beslutet om att dra ner på gluten. J aom inte månaden passerat så är de inte långt borta!


jag försöker äta fil tillsammans Med en macka på morgonen. Detta istället för 2 mackor. O så gärna rester t lunchen istället för som tidigare mackor.

När vi grillar korv eller burgare har jag tagit lite potatissallad istället för 2 bröd osv osv.


O faktiskt känns de som att min mage betett sig bättre!! jag för sedan 14 maj mat o mag dagbok för mig själv för o kunna se om magen ballar ur...


Senast den ballade ur riktigt var ju när vi skulle till läakren med dottern den 9april. Sen har den bara pratat, bubblat knipt o värkt o kört runt;-) Men som sagt mycket mycket bättre nu. Liten dipp igår( se separat anteckning privat)


jag älskar bröd o kakor:-O men ja kan magen må bättre e de värt o dra ner på de, däremot önskar jag hett att blodprovet för gluten som togs i frdags, 17 maj inte visar på gluten!! har ju tyvärr en moster m glutenintolerans + min eds diagnos så de ger ju inte de bästa förutsättningarna...


Magen känns ju oxå mindre uppsvälld o frågan är om jag inte gått ner nåt kilo, tyvärre batteriet i vågen trasigt så jag kan inte kolla. ja jag lovar att siffrorna därpå ändå inte skulel va roliga o läsa, men vore ju kul o behövligt om de sänkt sig lite sen sist... Då vägde jag 20 kilo mer än när vi gifte oss då 3½år senare:-o Gick ner mellan 5-10kg om jag minns rätt till bröllopet.

Av med-moteds - 22 maj 2013 16:08

Har ibland fått "kli i rumpan" de kliar en stund så man blir knäpp o sen e de bra liksom;-) jag har fått nojja om att jag fått mask så vid något tillfälle har tom min man fått kika efter:-O man känner sig INTE rolig när man ligger där o visar upp rumpan i luften, emn hellre för honom än för läkare i onödan!


Nu senaste 1-2 veckorna har klådan eskalerat, men han ser fortfarande inget o jag ser inget när jag torkar mig eller i korvarna.


Igårkväll kom jag på att de kanske är svamp?? kan man ha de i analöppningen?

Googlade o jo de kunde man, man kunde få svamp men man kunde oxå få klåda pga tarmsjukdommar o farliga sjukdommar i tarmen:-o De var inte de fynd jag önskade mig.... De innebär ju att de vore bra om nån läkare kikade efter o de e jag inte så road av, de regionerna vill jag gärna ha för mig själv...


Jag har ju i nån eller ett par månader plötsligt fått en först röd sen vit kliande torr fläck liksom vid troskanten. Tror bestämt det är svamp eller eksem då de hjälpt med kortison eller kortimyk. Men så försvinner de o då glömmer jag fortsätta smörja:-( Vissa troskanter har irriterat dessutom.


Så ja de skulle ju kunna va den svampen som spridit sig kanske??


Så idag vaknar jag upp med klåda i hårbotten som bara  blir värre o värre.... e de nåt schampo jag inte tål?? har ju använt dotterns hallonshampo några ggr då mitt varit slut men idga duscha jag m mitt eget schampo o balsam. Inte duschat o tvättat håret på några dagar nu.

Ja så ökar klådan, de kliar lite på ryggen, på halsen ( där håret e imot) på foten o så då i Analen:-o

JAG BLIR TOOOKIG!!!

Snart kommer mannen hem så då får han syna min kropp o se om jag har nåra utslag eller så.

Av med-moteds - 22 maj 2013 16:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards