med-motEDS

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av med-moteds - 7 maj 2013 12:13

ja de gjorde jag nog idag. Tur vädret var strålande vackert med sol o 17* när jag begav mig.

Vågar inte tänka på hur mitt humör varit annars efter samtalet i skolan ( se annat inlägg)


Vaknade på darriga ben o m lite darriga armar också idag så jag trodde inte kjag skulle fixa cykla så mycket.

Men jo då nivå 7 o så cykla jag tänkte först 7 min, öka till 10 o när jag närma mig de så såg jag att jag inte hade så långt till 3km så jag trampa på. De tog 13½ minut!!


Sen körde jag armdrag, biceps med blått o då kände jag de blev för tungt för höger axel o fram i nyckelbenspartiet.

Röda bandet till bendrag o så körde jag bollen som funka riktigt bra idag o så på cyklen igen.


nivå 9 o tänkte ta några minuter. Ändra mig till att cykla 1km på nivå 9, ½km på nivå 8 ½km på nivå 7 o de blev ca 7 minuter.


Känner mig nöjd!


1 år sen kämpa jag mig egneom 3 minuter med smärta!!

Smärtspiralen tar inte hela kroppen med sig neråt, lite stannar av o nåt blir tom bättre periodvis!!:-)

Av med-moteds - 7 maj 2013 12:01

Igår hade vi ett sedan flera veckor inbokat möte på donnans skola.

Skolsyster drog igång det då vi hade ett vanligt samtal med henne om längd o vikt osv.

Detta för att informera om hur det är med vår tösabit o på de viset förbereda skolan för att det kan behövas extra resurser/hjälpmedel.

Till mötet var ett helt gäng kallade. Bla en av fröknarna nu. Jag pratade med henne i fredags o kom in på mötet, ja 15 på måndag sa hon, yes. Sen träffa jag henne 2 ggr under gårdagen, men ingen gång sa hon att hon hade förhinder.

Väl på mötet dök hon inte upp o ingen visste något.

Så imorse sa jag att vi saknat henne igår o ja då börja hon dra upp att hon haft så mycket först utfärd m barnen o sen utvecklingssamtal jo sa jag men du kunde väl meddelat nåt då börjar hon snurra om ev sjuka barn hemma o att de hade match på kvällen, då tände jag till o sa att jag strunta i va hon gör på fritiden hon har tagit på sig en lärarroll o får då sköta den.


Vi klara oss bra utan henne men att inte höra av sig o dessutom dra in sitt privatliv på kvällstid som nån ursäkt, nä de tolererar jag inte. De är ju verkligen att noncha vår dotter o hennes behov.

Men enl rektor gör hon sitt bästa... ja de va vad han svarade på mitt mail där jag berättade om imorse....

Sån chef vill jag oxå ha där jag bara kan dra hem för vi har mycket på kvällen.


Ska bli intressant o se om hon säger nåt nu när jag ska hämta....

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards