med-motEDS

Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av med-moteds - 15 oktober 2014 15:08

Migräntime igen!!



Möte med af


stresspappret i läxa


Vad blev gjort? ja typ mötet som gick helt ok men antagligen får jag byta handläggare IGEN när det blir dags för mig att arbetsträna...

Stresspappret fick de va så med... skrev ner lite i mobilen men inte på "rätt sätt"

Av med-moteds - 15 oktober 2014 12:40

Måndagen började vid 9 snåret ( då hade jag lämnat lilla bilen på glasbyte) med PTT. Dags o snacka stress!

Fortsatte med sjg i grupp, jag o sjg diskuterade oss fram till övningar till mitt hemprogram. Hon hade varit i kontakt med dotras sjg, men hon mindes inte dotras program. så min sjg tyckte vi skulle boka ny tid.

Efter lunchen som för min del bestod av rester som mamma skickat med mig så hade vi Avslappning. satt fin fint o ville vi fick vi ligag kvar en kvart extra o deville ja givetvis;-) Testade en gympa matta, en tjockare madrass o en brun typ gympamatta över o ändå gör de ont, måste va prinsessan på ärten;-)

Avslutade dagen med PTT igen o pratade mer stress.


Tisdagen startade med ett rejält migränanfall vid halv 6 tiden. Fick ta relpax o mannen ringde taxi farmor som fick skjutsa barnen.

Barnen ja, de fick fixa sig själva på morgonen o ja de gjorde de galant! Älskade duktiga ungar!!!

Själv låg jag kvar till halv 8 sen satte jag i mig lite frukost, fixa en enkel tonfisksallad o ringde taxi som körde mig till rehaben. Kom väl ca 10 min sent o mådde skit, men ja va där o ja tog in en del ändå. Vi började även denna dagen med PTT o under den så fick jag städat hemma i huset:-)

Vi skulle göra en aktiv del med en vågskål med stressfaktorer o saker som kan få oss att minska på stressen. Men jag orkade inte så de skall ja göra till på torsdag.


Efter frukosten skulle vi ha AT o de va dags o laga mat till hela gruppen, ja kände att d ekomme rja inte fixa med migrän o doftkänslighet. Men jag var med på infon om de olika redskapen sen testade jag för första gången vilorummet. Kunde inte somna, men skönt o vila lite iallafall.   Så kom en av kursarna o knackade på o frågade om jag ville komma o äta, så snällt av henne!  Jag gick o hämtade min tonfisksallad o så gjorde jag de sällskap, smakade på ett fantastiskt gott o enkelt bröd. De måste ja prova en dag här hemma. Kan dela med mig receptet oxå om ni är snälla;-)

Direkt vidare till Fysisk aktivitet o jag fick testa mina nya övningar. Kändes helt ok! Migränen hade ju gett med sig rätt bra men smärtan i kroppen var högre o tröttheten/dimmigheten ska vi inte tala om...

Direkt efter F var det Basal kroppskännedom, skönt o få lägga sig ner lite. Låg ner hela passet fram till att vi skulle apänna bukmusklerna, de gör ja hellre ståendes. Ja ja hade nog satt mig upp innan om de inte vore för att ja va sååå trött;-)


ick en kooort paus o sen teori med föreläsning om socialförsäkringssystemet av kuratorn. Intressant men hade vi vetat att vi skulle ah de kunde vi varit mer förberedda m mer frågor. Alla var tröttao avslagna så ingen tänkte riktigt klokt. Pratade mest om kommande IRP nästa vecka. Slutade 15.15 o då hämtade fine maken mig o skjutsade även en kursare till stationen. Klödda lite för barnen som skulle ta sig hem själva, fritids kom inte tillbaka som de skulle så sonen missade trummorna.

Soffan resten av dagen/kvällen. Sliten i kropp o huvud.


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards