med-motEDS

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av med-moteds - 19 augusti 2014 11:06

Fredga fm tog vi sonen till min sjg för lite övningar till det trasiga nyckelbenet. han blev så lycklig när hon sa att de var så bra läkt att han fick ta emot kastade bollar, göra underarmsutkast o snart ta emot mjuka skott:-)


Åkte o plockade lite hallon t mina päron o min farmor o sen åkte vi till mina päron.

Käkade o sen blev de shopping till fotbollslägret.  Kände av migrän som bara dök på mig efter lunch, tog en relpax, men de ville inte släppa riktigt.

Typiskt nog hade hela självscanningsystemet brakat samman så vi fick så snällt handla på de gamla hedelriga sättet o hjälp vilka kassaköer de var...


Upp i idrottshuset o packade in allt. Förberedde för kvällsmat.

Grillade hamburgare när pågarna kom, de hade inte ro o äta så de gick dåligt m burgare.

Förberedde till frukosten o sen blev de hem till mamma o softa lite innan sängen kallade.

Svårt o somna, läste o surfade lite o knoppa väl in strax efter midnatt.


Lagom kul då o inse att man vaknar efter ca 1½h o inte kan somna om på ett bra tag... o klockan skulle ringa strax efter halv 7...


O jo så gjorde så klart klockan, men ja hade vaknat nån minut innan. Trött, men taggad att fixa till alla pågarna.

Åkte m mamma o handlade lite som vi glömt dagen innan samt hämtade alla frallorna jag hade beställt.

Upp o delade frallor, tog fram mjölk o flingor, gurka tomat o annat pålägg. Blandade juice o kokte kaffe.

Sen lämnade jag för frukost i mamma o pappas trädgård i lugn o ro.



Till lunch fick jag hjälp av mamma o tränarkocken gjorde skyn. Serverade färdiga köttbullar o kulpotatis med sky och grönsaker. Uppskattades o de gick en hel del köttbullar;-)

Efterrätt blev vattenmelon.


Mellanmålet förbereddes genom o ta fram kakor & tvätta frukt. Men se de räckte visst inte. De visade sig att de  varit jätte hungriga o ätit upp frallorna som var kvar o en hel del frukt.

Jag o dottern åkte in till min farmor o fikade o snackade. Längesen vi träffades så de va mysigt.


Kvällsmat blev enkelt med grillad korv ute på öppen brasa. Tipspromenad. Med popcorn o godispåse som avslut på kvällen.

Förberedde frukosten även denna kväll, skönt o ha de gjort. Sen stupade jag i säng med smärtor o en tidning. Sov gott förutom en liten vakenstund mitt på natten.


När klockan ringde var inte min kropp sugen på o stiga upp. Oj aj va den smärtade o ögonen hade haft besök av en grusstorm skulle ja tro. Massor m kallvatten i ansiktet så jag vaknade o hopp in i bilen med mamma. O ja hjärnan hade ja nog glömt hemma för mamam fick påminna mig flera ggr o handlelistan som typ innehöll 6 saker fick ja kolla på flera gånger hahha. 


Tillbaka hos grabbarna skar jag upp alldeles nybakta ljumna frallor o stekte ett gäng köttbullar i ugnen innan jag gick hem o hade mysfrukost m mams, paps o dotra!


Upp i köket igen o stekte kycklingköttbullar, delade kycklingfilé som mamma stekt. Kokte pasta som kyldes ner o delade grönsaker. Höll på o smälta bort. Hade tagit på mig jeans då de va svalt på morgonen, men i köket blev de varmt så mamma kom upp m shorts till mig;-)

Rörde ihop pasta o grönsaker o hade olika kött som tillbehör.

När de åt drog ja o köpte pris till tipspromenaden som de hade dagen innan.

Sen var lägret i princip över så de höll på o städade när jag kom åter. Slängde i mit lite pasta sallad som hastigast o sen var det till att diska o diska o så diska lite till;-) Kommer inte så långt med en vanlig diskmaskin på 17 pers. O nu skulle vi ju lämna så då fick ju allt diskas direkt o inte efterhand.

Städade ur ugnen på fm o nu var det kylens tur. Så irriterande att inte var o en kan torka ur när man lämnar, nä de begar i till nästa istället... De andra lämnade o ja o mannen torkade av o gjorde klart de mesta innan mamma bjöd ner oss på fika. Sen följde hon med upp o fick lite frysvaror som blivit över o tog hand om nycklen.


Hem i bilen o aj min arma kropp.... Hade bara tänkt placera min rumpa i soffan. Men så var de ju de där med att barnen skulle börja skolan dagen efter.... bara o kolla vad de ville ha för kläder o stämpla igenom nyinköpen från Holland. Hjälpa de att packa sina vöskor o  då snälla mamma skickade med oss blåbär hem som inte fick plats i kylväskan så hade de ju börjat töa vilket vore synd om de förstördes så ja drog igång en pajdeg. mannen fick dock sköta sista stunden i ugnen för då gick de inte o va uppe längre.

Den dagen gick jag på ren vilja o extra medicin. Men kul o kunna hjälpa till o kul o lära känna grabbarna i laget lite bättre.


o på tal om medicin så fick inte dottern nån åksjukemedicin på hemvägen. Funkade till samma plats som förr sen kom lite halsbränna trots åksjukearmbanden o då fick hon byta plats m mig o flytta fram. Då kom vi hela vägen hem utan problem. 

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards