med-motEDS

Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av med-moteds - 25 augusti 2014 11:07

Så mysigt med en lunchdejt med en snygg karl! En karl som dessutom är min så man kan pussa på honom oxå;-)

Har sån tur att han jobbade hemma i stan idag o kom hem på lunchen! 

Gjorde goda mackor med stekt ägg, stekt falukorv o grönsaker.



Lördag morgon vaknade jag redan vid 7 snåret, hade haft en sån där natt när ja vaknar 511gånger. Somnade dock om ganska snabbt efter de flesta gångerna. Låg kvar o drog mig i sängen en stund o sen upp o fixa iordning lite o mig själv. Vid 9 kom fasters påg o skulle vara här några timmar när hans pappa o nåra till skulle göra lite ärenden.

Tösen o fasters påg lekte en stund o sen åkte vi o plockade hallon o köpte lördagsgodis i fotbollskiosken. Sonen stod nämligen i den eftersom han inte kunde spela match m lagkompisarna. Snabbt förbi ica o sen hem o laga mat till bror, svägerska, mamma, pappa o min egen familj.

Mamsen min hade tagit med en äpplepaj så den mumsade vi på först o därefter blev det lunch m helstekt kotlettrad. Jag o dottern o fasters påg kokte hallonsylt med syltsocker. Blev en del av det o fasters påg fick givetvis nåra burka med sig hem. Hallonsylt va  ju hans favoritsylt <3

Jag gjorde en burk spetsad med limeskal. Tänkte ha den i dotterns tårta. 


När de åkt hem bakade jag tårtbottnar medan mannen röjde i garaget sen grundmålade jag brädor till kommande projekt. Vilket visade sig av väldigt dumt! Min rygg höll på o gå av, skulderpartiet på högersidan skrek o brände o gjorde riktigt ont   Jag hade alltså gjort för mycket med armarna o då protesterar ffa högersidan.



Rasade ner i sängen o gnydde en stund innan jag somnade.

Vaknade upp tidigt söndag morgon av huvudvärk men ignorerade visst den o somnade om. Vid halv 8 bad ja mannen om min medicin men klev upp ganska snart därefter för o få rörelse i nacke o skulderparti. Ibland kan de hjälpa när jag har ont i nacken som går upp i huvudet. Men insåg att de var migrän så en relpax slank ner. Tog dock inte migränen o jag som hade bestämt med dottern att vi skulle till ikea. Tog en ipren oxå o skumt nog så kände jag inte av relpaxen som biverkningar utan ja mådde som vanligt o vågade mig ut o köra. Huvudet blev bättre o på kvällen kommenterade jag det tom till mannen att ja va förvånad att ja kunnat fixa så mycket under dagen, jag som på morgonen trodde att de skulle bli en dag i soffa/säng. 

Blev shopping på ikea som visade sig trots lapp bli fel. Hejja mig o mitt minne liksom;-) Fick med mig ett 60 brett skåp istället för 80 o mannen va snabb o montera ihop de innan vi upptäckte mitt misstag... o de där trådbackarna fick jag inte med mig hem utan istället slank en fotpall med hem. Ja ja säger då de  


Stannade till på stadium oxå o köpte två av presenterna till tösen från mina päron. Storleken va slut i deras stadiumbutik nämligen.


Mannen o jag inspekterade vår bevattning o tror oss kommit på att felet beror på vattenfördelaren. Så till våren får vi mixtra med den o se varför den klöddar. En massa makkadam ner i hålet, väv o så jord o sen i med grästuvorna igen så ska nog hålet läka ihop fint igen. o Förhoppningsvis ska de inte bli så sjösjukt just där framöver. Ja ja skriver just där för så som de regnat nu är hela gräsmattan mer eller mindre sjösjuk....

 

Mannen skruvade sen ihop o upp skåpet, tog ner en gammal hylla,satte upp en ny i WiC,  satte upp lite nya konsoller både i tvättstuga o garage. Själv organiserade jag om i ett skåp, som dock får göras om eftersom ja köpte fel skåp;-) o dammade av i det.Fick hyfsad ordning i tvättstugan tack vare detta, men samtidigt lite ny röra oxå;-)

Ridkläderna bor nu flott i garaget o nya skostället är oxå fyllt med rid o trädgårdsskor.

 

Finns även hopp om att bilen skall kunna komma in i garaget när födelseprojektet är tillverkat.- vore SKÖNT!!

 

O så återigen rasade min kropp elle rja min rygg/skuldror. Aj aj aj!

Käkade sen middag o strax efter la jag mig med medicin i kroppen. Fy alltså. Nu är det nog dags o låta armarna /skuldran vila lite så jag fixar att bygga ihop tårtan på fredag/lördag utan att bryta ihop totalt!

 

O på tal om o bryta ihop så hade sonen varit låg/dämpad/småsur under ehla dagen o vi va lite rädda att han höll på o bli sjuk. Men när han duschat o ja försökte skojja m honom bröt han ihop o skakade av gråt- han saknar sin fotboll! Att inte få/kunna spela match har tagit honom hårt o nu hade han både lördag o söndag varit o tittat när lagkompisarna spelade matcher o de tog nog hårdare än han trott... Stackaren:-( tur de passerat majoriteten av läkningstiden nu!

 

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards