med-motEDS

Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Kvavt ab

Av med-moteds - 5 juli 2015 13:57

Idag e de 30" o Kvavt!!
De få vindpustar som sveper förbi nån enstaka gång är även de alldeles ljumma.
Halv 11 väckte ja familjen. Dottern kunde inte somna igårkväll o låg På Liggunderlag på vårt sovrums golv.
Frukost först närmare 1 o de va inte poppis för hennes mage utan hon fick jobbig halsbränna stackaren:-(

I skrivande stund sitter ja i svärmors trädgård. Mannen hämtar nyckel hit. Vi ska jämföra våra poolmätare. Ja får inte rätt på pH nivån i vår pool nämligen. O utan rätt pH så landar inte heller klorhalten rätt....
Donnans blonda hår har intaget grön nyans från allt poolbadande....

Undra om de stämmer som väderleksrapoorten sagt att de ska åska ikväll... På löpet läste jag om tropiskt åskregn.
Ja de skulle behövas en urladdning nu!


Halsbrännan blev en kräkning hos donnan när vi kom hem. Hon som brukar bli så ledsen när hon kräker gjorde de lugnt o stilla. Ingen galla kom utan sen mådde hon bra. Förhoppningsvis o antagligen värmen som påverkat henne så här:-( Så hände ju för sonen när vi var på semester i fjol efter en riktigt varm o tryckande dag.

Idag är det vädligt tryckande v'ärme oxå.

Hon har druckit bra sen o ätit både macka, rivet äpple o en stekt grillkorv o inget mer har kommit upp. 


Själv har jag förvällt min mangold. Blev till 3 portioner:-) ska bli mumma när ja stuvar den!


Poolvård blev de o ja höjde o höjde ph´t o blev inte klok på något. Mannen tog svinto på spröten o sen visade den superhögt ph o väldigt högt klor.... Plötsligt visade den normal mot lågt värde på

ph´t... Blir inte riktigt klok på något... så nu snurrar pumpen för fullt o så hoppas jag att de hjälper till o få en jämnare balans.

Inget poolbad i dag med andra ord;-)


Mensen dök som planerat upp idag.


I denna skrivande stund (18) har det ÄNTLIGEN börjat fläkta något. O man njuter av varje vindpust.


Donnan käkade en hel kycklingfilé med potatis till kvällsmat o mådde prima:-) Hoppas de håller i sig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards