med-motEDS

Direktlänk till inlägg 8 mars 2016

Seg o lite mindre seg

Av med-moteds - 8 mars 2016 23:00

Sonen fick bli hemma från skolan o sov så gott när ja o donnan klev upp o hon fixades för skolan. Min tanke va o följa henne in till kalssrummet. Men de bara gick inte, min kropp skrek o ja visste ja va tvunegn o göra ett ärende på coop efter lämning. Så ja släppte av henne o körde till coop.


Lämnade in en retur av sista paret skor som inte mannen skulle behålla o postade några brev. Bl.a till CSN om att slippa betala tillbaka allt på mitt lån nu när situationen är som den är. Kö till musikskolan bekräftades oxå samt uppsägning av ett bankkort.


Hem o käkade frukost. Sällskap av sonen fick jag först vid halv 12-12, men ja va inne o snacka med honom vid halv 9 då han va uppe o kissade. Lite ont i halsen hade han då o lite feber.


Jag höll mig mestadels i soffan. Fixade med bankkortsavslutet o betalade av det sista där o lite annat smått o gott runt främst det ekonomiska. Ja vill ju ha KOLL!



Internationella kvinnodagen, studiedag för kidsen så de sov vidare...

Dags för maken att kolla sina leverfläckar. Så när jag vaknade i tid för o möta upp honom så bestämde ja mig för o göra de. 

Fixade iordning mig o käkade frukost. Packade in de överblivna garderobsinredningarna i bilen o susade iväg. Lämnade returer o sen mötte ja upp maken. Han hade en vid ankeln o en ev 2 vid bröstet som var mörkare o såg lite misstänksamma ut, men med specialinstrument så godkändes även de o mannen fortsatte friskas. Men ja fick lite råd om hur ja skulle hålla koll på honom o order om o kontakta läkare om han får nån ny mörk fläck. Dock inte de lättaste o se när han har så många som han har redan... kanske borde fota de som va lite misstänksamma nu för o kunna jämföra...


susade vidare till köpcenter för o kika på vårjacka till kidsen o nån pennförtjockare/mjukare men kom därifrån med en cappucino o en chokladmuffins....

Vidare till en blomsterbutik som brukar ha massor med billiga lökar o ranunkler i bunt osv. Men tji fick jag de hade inga ranunkler. Köpte iallafall 3 olika lökväxter. Scilla, ornithogalum o pärlgyacinter. Tänkte piffa till mitt fönster igen.

På hemvägen slank ja inom en annan blomsterbutik men inte heller de hade ranunkler:-( Men med mig hem kom iallafall 2 nya orkideer. De har små o superbilliga orkideer men med minst 3 stänglar. Fattar inte hur man kan sälja de så billigt....


Hem igen till kidsen. Märks sonen verkar må bättre. Lite tetig m syrran, låter inte liak grötig i halsen trots han tyckte de kändes värre i halsen när jag pratade med honom tidigt på morgonen.

Feberfri på morgonen, 36.9 under dagen var den uppe på max 37.8 för o på kvällen gå upp till 38.0


Ja la mig på soffan då ja började känna de som migrän. Tog en relpax o försökte sova vilket inte gick. Men ja hade ont i min nacke o även en del mer i kroppen. Kände mig totalt trög när det gäller det här med bländare o slutare i kameran o fick inte alls till nåt bra foto enl läxan vi fick förra veckan. Försökte läsa mig till lite i mina fotoböcker men nä hjärnan va int emed mig o ja kände mig som om huvudet va i en burk eller nåt.

Käkade lite rester från igår o sen begav ja mig till fotokursen. Sa som de var att pga min smärtsjukdom så blir mitt minne ibland helt galet o ja känner mig korkad- just nu är det så...

Så han lovade ta upp lite mer om bländaren i slutet av lektionen. Idag var fokus på tillbehör till kameran o olika objektiv. blev lite sugen på en polariseringslins för o få bort blänk/ reflexer i bilderna. Sms pappa om prisförfrågan;-)


Hem till min goa soffa igen o skicka maken att köpa en kladdkaka eftersom dottern inte hunnit baka något. Slog in några presenter o hamna åter i soffan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards