med-motEDS

Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

vecko resumé

Av med-moteds - 20 mars 2016 18:48

14 måndag

Huvudvärksattacker som bara den. Ringde naprapaten o fick en tid till onsdagen.
På em kom de en snubbe o rengjorde vår ventilation. Skönt o få de rengjort. Tydligen bör man göra det m ca 5års mellanrum... hmmmm ops ops

15tisdag

Lite mindre antal av huvudvärksattackerna!

Fixade fotokursen som idag handlade om tillbehör, linser, objektiv osv.

Minst givande lektionen hittills tror jag. Vi tittade igenom några av våra bilder vilket ja inte var beredd på så vi tittade på mina ranunkelbilder bara. Blev lite drygt o titta på en av tjejernas foto fram o tillbaka. Vi var bara 4st idag. Diskuterade lite om vad som felat på fotona vi tagit, fick höra att ja nog skakar när ja fotar:-( gaahhh jäkla EDS!!!

Får kankse ta o skaffa mig även ett trebens stativ så jag kan fota stabila foton här hemma iallafall. Enbens stativet e ju betydligt smidigare o asa runt på.



16onsdag

Tid hos naprapaten så jag passade på o åka direkt på morgonen o gjorde ärenden på vägen dit o så en lunch med mamma:-)
Köpte ny gasolslang till husvagnen, ny skrivare, skalkläder till donnan.


Hos naprapaten va ja ÖM aj aj aj längs med skulderbladet på högersidan o upp inacken. I nacken va de inte så illa som ja trott.


Idag har ja typ inte känt av den där nya konstiga huvudvärken!


17torsdag

Ja vaknade totalt mörbultad i kroppen o hade migrän så jag tog relpax o småplockade de sista här hemma innan städerskan kom.


Loppan kom hem som vanligt efter skolan, men då hade hon 39* feber. Hon hade bett fröken känna om hon va varm redan på fm men fröken va kall o kunde inte känna. Sen hade hon haft huvudvärk också. Den hade försvunnit när hon cyklade hem. Så att hon hade så hög feber märktes inte förrän ett par timmar senare egentligen. De jobbigaste var att missa ridningen. De lå hon o grät över i soffan.



18fredag

Ännu en dag med mörbultad nacke. Ja kör med nackkrage o kyla men de gav inte med sig så även idag blev de relpax för o orka med.




19lördag

Frukostbullar inköptes på netto o ungarna fick sova tills de vaknade. 

Loppan vaknade med 38,8 inte kul morgon temp.. Som tur var så la den sig sen utan alvedon runt 38,5 o orkade till o med va ute o leka lite under dagen.

Mannen min fixade med husvagnen o jag tog årets första trädgårsdag:-)

Grävde ur de sista ur varmbänken o planterade de sista mangoldplantorna i en av pallkragarna.

Sågade ner en del i korallkornellen o klippte ner mycket murgröna vid hörnrabatten o poolen.

Gick sen in o vilade o sov en power innan jag o sonen i sista sekund körde till ett köpcenter för o köpa en plastbox till husvagnsbatteriet, hämta en jacka till sonen o köpa vårskor till loppan.

På kvällen blev de sen mat o mys vid tv´n.



Söndag 20

Vaknade av mig själv o begav mig till ica för fruksotinköp. Käkade frukost i lugn o ro medan de andra sov. När donnan kom upp vid 10snåret med 37,8 i temp satte vi oss o kollade skor o sen for ja iväg till samma köpcenter som igår. Bytte sonens jacka som ju va helt fel jacka mot vad vi hade beställt, lämnade donnans vårskor. Köpte nya vårskor i annan affär o en låda till batteriet. Hem igen o sen va mannen o sonen iväg på en träningsmatch.
På em bäddade jag dubbelsängen i husvagnen o tog ut alla täcken o kuddar o sängkläder i vagnen. mannen fixade i batteriet o hade satt gasolslangen på plats. Tänkte vänta med o fylla på allt "skrälle" tills den e besiktigad. De hoppar så hemskt i skåpen när de gör bromstestet.

Ja hade 38,1 på kvällen o kände mig lite småruggig, lite som om ja ska bli förkyld, men kan lika gärna va att kroppen säger stopp! Coldzymar iallafall. halsbrännan bränne ri halsen ja tom vaknade av de efter ens tunds sömn... de där med esomeprazol tabletter de funkar inte för mig alltså. Blir o skirva t läkaren imorgon så hon skriver ut kapslar till mig istället. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards