med-motEDS

Direktlänk till inlägg 22 mars 2016

Påsklov del 1

Av med-moteds - 22 mars 2016 11:26

Va de e gött o få vakna upp av sig själv. Sen kvittar de om de så bara är en kvart efter klockan hade ringt. DE gör SKILLNAD för mig o mitt mående! Idag blev det nog vid 8snåret.


Jag tog en lugn fm o på em körde ja o besiktigade husvagnen o gasolkollade den, allt UA!

PÅ kvällen handlade maken o ja på ica. Vårt mastercard har fortfarande inte kommit, undrar så när de tänker dyka upp....


Donnan vaknade upp m 37,7 idag, gött hoppas de håller i sig va min tanke. O ja länge gjorde de de, eller ja 37,8. Inte feberfritt för henne, men på god väg liksom. På sen em va hon strax över 38 o snurra O så slår hon till på kvällen med 38,6 igen:-(

På morgonen klagade hon återigen på ont i vaderna så hon fick ha de på vetevärmare o de va inte hårda efter de iallafall även om hon upplevde de så. Haltade o gick konstigt:-( Vä va värst.


Natten till tisdag vaknade hon vid 4 o hade drömt mardröm, var kissig o behövde dricka. Tempade då till 38,6 igen:-( Mitt i natten liksom:-( Fick en halv alvedon o när vi sen tempade vid kvart i 9 då alvedonen kanske satt i lite ännu hade hon 37,4. Temp vid halv 12 o då ska den ju gått ur iallafall o då låg hon på 38,1. Sega feberskit. Varför ska feber alltid va så segt på henne:-( 6e feberdagen idag:-( Ja hon hostar o nyser ju oxå.

Hoppas verkligen vi andra klarar oss, vi har ju saker inplanerade i påskhelgen...

På sen em visar tempen 38,2 o på kvällen va hon på 38,5 en snabbis höll sen på 38,3.



Under em packade jag upp 4 lådor med grejer ute i husvagnen. E rätt kul för vi väljer bort grej efter grej vart år vi packar ut hahah. O i år måste jag ha organiserat annorlunda då där e hyllor över i överskåpen i köket:-) o där lär nog bli över sittgruppen oxå:-) Har inte sållat färdigt i smålådorna där vi har allt möjligt krafs.


På kvällen gick ja på sista passet av fotokursen. Pratade bildkomponering o regler runt de o att bryta regeln osv. Nu måste ja ta tag i min fotografering o öva öva öva. Anmälde mig till en till kurs när ja kom hem. Hoppas den kommer igång. Börjar om ett par v iså fall. O tills dess vill ja ha fått kläm på många detaljer runt fotograferingen. Tänker mig ut o leka m kameran i påskhelgen. Måste bara hitta vart man ställe rin vitbalansen för de verkar tydligen som att ja kommit till den när ja fotade i onsdags o fick en massa blåa bilder:-(




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards