med-motEDS

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Redan ny månad

Av med-moteds - 5 mars 2013 13:21

Hjälp så fort det har gått!

E de tecken på att man börjar bli gammal??

Tyckte nyss de var nyår, men redan har 2 månader bara susat förbi.


1 mars inföll sig en fredag! Jag sydde lite på min juteväv till trädgården, pyssla runt lite här hemma o så men inget större. Skissade på rabattritning till nya rabatten i trädgården. De underlättar ju då mannan få göra grovjobbet o så e de bra o veta vad man behöver köpa!

Hörnrabatten  



2Mars har jag ju redan skrivit om då hälsan inte va toppen:-(


3 mars va tempen fortfarande förhöjd men jag mådde helt ok i övrigt, ja dvs halsen, öra o bihålor visa att de fanns men inte nåt värre liksom. ( tog en ipren o mådde toppen)

Vädret var helt underbart vi hade runt 8* o strålande solsken så vi åkte o hämtade gödsel hos en kompis som sen mannen körde ner i våra varmbänkar. Vi va dock lite dåliga på mängderna så de blev att fylla några säckar oxå som brorsan ska ha. Vilade mycket ute i solen på terassen o grillade korv till lunch.

Säckväven kom delvis på plats o sen in igen till kvällen.

Kvällsmat blev familjernas olika favoriter! Jag åt min spenatstuvning, stekt falukorv o potatis samt ett kokt ägg:-) De andra åt pappa M´s färsbiffar m potatis o brunsås.


Måndag morgon 4mars vaknar sonen upp o hostar nåt grymt. har nog missat lite astmaspray förra veckan o nu kör vi på rejält. Dottern vaknar stopp i näsan o jag tar beslutet att de får va hemma o vila sig så de inte bryter ut nån sjuka.

Beslutet är dock så dags... dottern känns varm efter en stund o tempar feber:-( Vi myer i soffan m bokläsning, tv kik o surfplatta ett par timmar o jag har oxå feber igen:-O yrselkänslan återkom oxå lite.

Vi blev i soffan de mesta o spelade lite spel o så.

Bestämde mig för att ringa vc på tisdagen om febern e kvar. Ipren plockar ju bara ner de nån 10dels grad liksom. Hade som mest 38.3*



5mars e de tisdag o jag vaknar med 38* o ringer vc som ger en tid kl 14. tyvärr till den läkaren som vi var hos med dottern då hon hade öroninflammation mm i dec. Vi gilla ju inte henne, men ja hade de inte varit för att sonen ska ha kalas i helgen hade jag avböjt o återkommit imorgon istället....

Nu får jag väl stå på mig helt enkelt. Hjärtklappning o helt slut av att duscha o klä mig:-(  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards