med-motEDS

Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Vecka 19

Av med-moteds - 15 maj 2013 09:01

Måndag 6 maj

Mannen o jag hade inbokat möte på skolan, sk elevhälsokonferans.

Blev ett helt ok möte måste vi väg säga. Mer vill jag inte outa här på öppet forum av hänsyn till dottern.


Ti 7 maj

Dottern hoppade över ridningen o sonen hoppade över fotbollen; det var kalvinknatet ju!

Det innebar en kväll på plats.... anmälan  17, löpning 17:30 samt 19:15

Vi packade picknickkorgen o tog oss dit efter att jag haft ett raseriutbrott pga stress. Jag fixar verkligen  inte att stressa längre:-(

Barnen va jätteduktiga o kämpade tappert! 3:e gången för sonen o han va själv väldigt nöjd med att ha förbättrat sin prestation!

            


Onsdag 8 maj

Min gamla ponnys 31års dag, hmmm undra om han lever än?? hoppas inte

Satte potatisen i trädgårdslandet!

Fotboll för grabbarna o direkt efter de så packade vi in oss i bilen o drog till husvagnen!


Torsdag 9 maj

Vaknade upp i husvagnen med jätte ont i nacken o ner i ryggen. Låg kvar i sängen en stund men till sist gick de bara int elängre. Tog ipren o fyllde på 4 h senare o även en alvedon, men nix huvudvärken ville icke släppa.

Åkte o handlade hem mat o vid köttdisken hade nån dränkt sig i parfym.

Slappade hela dagen.

Tog relpax på kvällen o hade svårt o somna.

La in uppblåsbara liggunderlaget under bäddmadrassen i husvagnen för o se om jag får mindre ont i rygg o nacke då..


Fredag 10 maj

Vaknade upp o huvudvärken va väck! skönt!

Men som vanligt har jag mer värk efter relpax:-( denna dag tillkom en armbåge som itne ville räta ut sig ordentligt o de gjorde ont både i armbågen o upp i axeln. Smärtan eskalerade vid lunchtid typ. Sonen masserade mig o sen gick jag på smärtstillande.

Har jag legat o spännt mig för att liggunderlaget va smalt o gjorde en sluttning vid kanterna??( sjg ti 14 trodde de va leden i armbågen, jag tror på en kombo m nerver)

Hade en fruktansvärt öm punkt strax över armbågen vid leverfläckerna när sonen masserade.


Direkt på morgonen packade mamma pappa o donna in sig i bilen å åkte till sjukan för o träffa en reumatolog med donnan om hennes värk o trötthet.

Besöket gick jättebra, bra läkare o donnan samarbetade bra även om hon tyckte i va lite tråkiga när vi pratade massor först;-) mer berättar jag för den som vill veta, annars blir de i privat inlägg.


På em bakade jag årets första rabarberkaka, rabarbern växer så de knakar just nu!

       rabarber2maj               rabarber15maj

                        Bild tagen 2 maj                                               
                       samma rabarber fast 15 maj


Givetvis ringde vi o grattade min farmor oxå!


Sov med liggunderlaget igen


Lördag 11 maj

Ont när jag vaknade men inte superont, armen fortsatte o klödda ipren intag

Idag slog vi ner förtältet! trist men sant! hade toppenväder till det. När vi hade taket kvar såg vi hur molnen tornade upp sig:-( Men vi slapp regnet, de kom först då vi lagt oss på kvällen.


Sov utan liggunderlag för o se om de gör skillnad nu då.


Söndag 12 maj

Vaknar med fruktansvärt ont framförallt i ryggen. bara att dra sig upp o på med kläderna sen stapplade jag en liten runda på campingen. I vanliga fall aknske den tar 5-7 min idag tog den dryga kvarten:-(

Hämtade ut liggunderlaget o gjore lite av mina träningsövningar på gräset o så in o tog en ipren.

Mycket gick sen på ren vilja:-(

Tom så grannen bredvi han undra va som hade hänt:-(


Vid middagstid fick vi hjälp av granngubbarna att putta ut vagnen o sen koppla vi o drog hem:-(

Tömde ur de viktigaste o sen attackerade vi trädgården!


ett lager på jordgubbsbänkens framsida murade mannen upp o sen klipptes gräset.

jag sprutade en massa ogräs o planerade hur vi skall fixa till vid vår nya gång som tyvärr spricker i kanterna:-(

Googlade fram färg till betong så vi kan gjuta en kant runt om. Det tar ju ett litet tag innan gräset är ända fram o så pass stabilt att de håller imot i kanterna.


Fixade oxå det sista i trädgårdslandet höll jag på o skriva, men jag pysslade lite där iallafall. Löken satte jag ju för nån vecka sen.


till lunch blev det grillade burgare på altanen! Jättefint väder till allas lycka!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards