med-motEDS

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av med-moteds - 6 februari 2013 21:18

Satt vid min dator vid lunchtid o plötsligt fick jag obehagskänsla darrig o hjärtklapp o lite illsmående. Tog Losec o temp, jo då 38.5* antagligen steg den snabbt därav mående. Tog en Alvedon för de va obehagligt. Tror magen e ledsen idag pga 1 Alvedon, 4 Ipren, Iprengel o relpax igår:-(

Nu vid 21 gick jag ur soffan fick tillbaka känslan m yr o skakig hjärtklapp. Febern på 38 utan nåt ii kroppen. HAr efter Alvedonen vid lunch legat på 38*
Nu ont högt upp i magen o hungerkänsla= troligtvis magkatarr känsla. 10 mg Losec till o ska strax ta en tallrik fil o hoppas att de hjälper luften som står o spänner högt upp o runt om i magen att hitta ut;-) magen har skött sig bra annars;-)
Hoppas vakna upp pigg o välmående imorgon!

Av med-moteds - 6 februari 2013 10:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av med-moteds - 6 februari 2013 10:11

ja tänk hela Januari har nu passerat!

Vädret de kan inte bestämma sig först va de kallt o isen l sig, man kunde åka pulka osv.

Sen kom slabbet o allt de vita fina blev en slaskig brun sörja.

Vägarna torkade upp men pölarna på skolgården bestod.

Så kom de kyla o halka lite snö o därefter tö, ja så har de i stort sett ut:-(


Läkaren ringde iallfall upp mig där den siste januari, om än lite sent. Skulle ringa på fm o jag satt som klistrad vid telefonen, när klockan slog 17 hade jag gett upp, 18.30 ringde skyddat nr: hej det är XX från XX vc.

Ja o jag fick berätta detaljerat om hur de kändes o svara på frågor om vartannat så gick hon o rådfråga kollega, hon är ju bara under läkare dr A.C.  Hon ville inte gärna göra gastro om de inte var väldigt nödvändigt typ. nej o jag vill ju inte gastro egentligen efterosm jag e ruskigt rädd för de men samtidigt har jag kommit till insikt att jag e ebara dum mot mig själv om jag nekar de, de kan antingen va nåt farligt som  e viktigt att hitta snabbt, de akn va nåt som e viktigt att åtgärda ändå o kanske har jag turen att de e nåt som e enkelt åtgärdat o varför då gå o må dåligt i onödan liksom.

Doktor nr 2 som jag inte vet vem av läkarne på vc de var tyckte allt att jag borde ha en second opinion, kändes bra!

Hon e trevlig den där A.C men endast underläkare m lite lite erfarenhet. Det blev bestämt att hon skulle kontakta antingen L.U eller M.F jag vill slippa blanda in ÄNNU fler av vc läkarna, de e ganska drygt o dra hela EDS historien först o SEN hela denna del av sjukhistorien....

Nån av dem skulle återkomma med antingen tele eller besökstid.


Februari starta med en fredag o på kvällen ringde A.C upp igen o sa att den första lediga teletiden hos M.F var på fredag 8februari, ja de va ju bara o ta den liksom. vet att han e mycket föräldraledig nu.


Lördag 2februari vaknade vi upp till lite pudrad snö o sol:-)

Packade korgen med korv o bröd, varm choklad o fika o så begav vi oss till skogen:-) Mys mys

Men ett par timmar där va vad min kropp accepterade, sen fick det bli soffan o lugn o ro på kvällen.

Ja ja vi hade en mysig stund där så man får va glad för de lilla nu för tiden:-)


På kvällen mös vi till mello, käkade potatisgratäng o fläskfile.

Potatisgratäng belv tydligen för mycket för min mage, hade tagit 10losec på morgonen o 10 på kvällen men vakna m hosta o tog 10 till, högläge i sängen så tog de en stund innan de gav sig.

Har sedan onsdagen dragt ner på losec till 10 + 10.


Söndag 3 februari, kallt o disigt idag, skönt vi tog skogen igår. Värk o trötthet i kroppen idag, inte ska man kunna ha kul 2 dagar i rad, nej nej jag har ju eds, .....

Vi mös runt här hemma iallafall.


Sonen har sån rälig hosta nu, har hostat sen inna jul men nu har den tilltagit, han e lite förkyld nu + kallt o fuktigt väder. Känns inte jättebra m tanke på att han tidigare nöjt sig m förkylningsastma, nu känns de som vanlig astma:-(

Dottern nös lite så jag vi va inne på o ha båda barnen hemma på måndagen.


Måndag 4 februari, donnan vaknade upp o mådde bra:-)  Sonen fick stanna hemma m pappa. Jag åkte o lämnade donnan i skolan o pratade m fritidsfröken E om gympan.

Idag skulle de ha besök av sjg M från barnmottagningen för o få tips på bra o mindre bra övningar för donnans skull. Donnan tyckte de skulle bli spännande:-)


Jag va o fick håret fixat m klipp o sling o mannen ringde vc som hade fullbokat så sonen fick tid tisdagmorgon

Dottern fick toppat håret på em o fick guldiga slingor:-) *stolt tjej*

*Mamma när får jag göra slingor när jag e typ 12-10 år* tur frissan rädda oss m låtsas slingor hahah



Tisdag 5 februari.5 år sen min älskade mormor somnade in>3


Mannen o pågen åkte till vc, jag låg hemma i sängen med en grym huvudvärk i halva huvudet, vänstrasidan. Det for på mig på måndagskvällen o jag vaknade av de ett par ggr på natten. låg jag still va de bättre men rörde jag huvudet sprängde o dunka de:-( Fick ringa mamma efter alvedon  o ipren på natten o relpax på morgonen som inte hjälpte ordentligt nåt av de:-( osäker på vad för skallevärk de va/e ev inflammation i skuldra/nacke eftersom de gör rejält ot ner där oxå.

Mamma snäll som alltid ställde sig i stand by för att ev köra hit o skjutsa mig till doktorn på em. Mannen ska ju m dottern t ridninge  o sitter min smärta så e jag ingen bra bilförare.

Vetekudde, bad o ipren var 4.e timme gjorde att de släppte bättre iallafall o jag fixade att köra själv!


Skickade mail från sängen till sjukgymnasten, migrän, ses på tisdag. Typiskt för jag behöver verkligen träna!


Sonens besked på vc va vad vi misstänkte, försämrad astma:-( dubbeldos ventoline  morgon o kväll nu:-(

Ringde o bokade tid hos vår barnläkare till honom om en månad. Känns bättre hon har koll på honom som känner oss än vc läkare som har noll koll.


På kvällen fick jag kolla den film mannen spelat in på ridningen, sååå nyttigt o sitta så o kolla, kunde ju ge feedback till dottern om sits, förhållningar osv. Riktigt kul var det, o hon försökte verkligen rida lätt idag, gick en bit annar blev de ungefär vartannat steg, så dubbelslag i rumpan. inte lätt inte. Premiär med ridspö gjorde hon idag, tur pappa filma för de ville ju inte denna mamman missa!

Stolt över dem att de fixade detta själva, fårn att amnnen aldrig varit nära en häst typ till att han nu fixa o sadla tränsa, borst o leda den!! Impad!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards