med-motEDS

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av med-moteds - 11 februari 2013 09:15

Vakna till tidigt med huvudvärk o nackvärk. Försöker korrigera possitionen o kudden, de e ju lördag o jag vill sova mer:-)


har tyvärr haft bekymmer med nacken o huvudvärk nu sen tisdag 6e då de slog till rejält i vänstersidan. Där brukar jag ju inte ha problem liksom...


Somnade iallafall om till vid 8 då man hör tassande steg ute i vardagsrummet o en tös som går in till storebror, hör hur de börjar prata, han går på toa o hon sitter kvar i sängen o ropar: "förresten har du sovit gott inatt?

Härliga unge, sen hör man hur de diskuterar spelen o internet på plattorna. Plötsligt är de i köket o skramlar, o jo då mina misstankar är sanna. De kommer in med bricka med varsen macka till mannen o mig o vars ett glas vatten, för som de sa, de kan inte koka kaffe;-) *dags o lära dem*

Tyvärr va brödet inte de fräschaste;-) så nja vi njöt av deras underbara tanke till oss.  


Tyvärr blev dottern lite besviken över att vi int ekunde äta mackorna, men fick tröstat m mys i mammas famn.

Frukost med sk, Nettobullar blev de istället o sonens favvobröd.


Skulle ev ha svärfar på besök, men jag av ju lite risig i halsen näsan o örat,. ska de bryta ut en förkylning tro??


Man o son tog sig ner till stans sportaffär o shoppa nya tuffa fotbollsdojjor till grabben. Ja aj han kommer ju synas iallafall hahhah


Svarta strumpor, svarta målisbrallor o svart/grå tröja o så dessa skor....    


Jag behövde nya losec så jag tog mig ner en snabb sväng på stan för apoteks shopping. Kvällen innan rensade jag rejält bland en massa tidningar så nu belöna jag mig själv eller hela famailjen;-) med en ny husvagn o camping tidning:-) o på vägen mellan apotek o tidningsshopping sprang jag på tulpaner o pärlhyacinter på torget *måste ha*

lite vårkänsla mitt i vintern med snö som faller ute.    


En stund i soffan mys med nya tidningen på em. Nu längtar vi alla grymt efter att få hem vår husvagn o få packa ut i den o rulla iväg o bara njuta:-)  


Av med-moteds - 11 februari 2013 09:09

Måde sådär, lite krasslig hals o lite ont i örat. Tog de lugnt, men va uppe iallafall.

Väntade på att M.f från vc skulel ringa mig under dagen. Vid lunch ringde en sköterska upp o sa att han va hemma  m vab!

Han hade varit sjuk veckan innan o nu va de familjens tur, den där influensan plockar rejält i sin väg...

Tydligen var även 2 läkare o 2 skötorskor sjuka så de va nog tufft på vc.

Fick ny teletid till måndag.

Eftersom jag inte visst när han skulel ringa hade jag sagt till barnen att gå hem själva idag oxå, de e så rediga med det:-)


Vädret va allt lite skumt. På fm när jag satt o väntade på telefonsamtalet satt jag o knappa på datorn, kikar ut o ser detta   Det fullkomligt vräkte ner snö. STORA lappar med snö som kom.

Sen helt plötsligt så kom solen. När barnen kom hem fråga jag därför om de int ekunde göra en snölykta till altanen. o jo då de rullade snöbollar o monterade. På kvällen satte vi i ett gravsljus o njöt av denna fina lyktan!

 

På kvällen snöade de igen;-)


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards