med-motEDS

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av med-moteds - 17 februari 2013 17:45

Vaknade upp o stretcha nacken, kort därefter kom dottern tassandes in till oss o mös en stund. Så tog hon plattorna o gick in till brorsan o spela lite.

Steg upp o käka frukost.

Min mage va spännd o gjorde lite småont.

Dottern kom o klaga på "sitt problem" men vi såg inget. kom ett par ggr under dagen.


På em bestämde vi oss för att baka frallor, MUMS!!    


Sonen var inte på hugget direkt o de visa sig att han va lite temphöjd. Satt vid datorn de mesta av dagen....


Mello på kvällen med taccokäk.


Jag köpte mig en ny tidning, älskar tidningar;-) en dyr men härligt inspirerande last;-) Tur man kan ärva o ge bort tidningar så inte alla måste köpas nya:-)

Jag brukar ärva Allas fårn min mamma o Allers från min farmor, sen läser jag gärna Husvagn & Camping, Allers trädgård, Allt om trädgård, Hänt extra o nån annan skavllertidning ibland.... ja o lite blandade inredingsmagasin

 



Jag har ju ett stort intresse i min trädgård o nu är det dags att börja förkultivera en del av de fröer som jag köpte på vår Hollands semester.

Jag har många växter i min trädgård därifrån redan, o fler lär de nu bli.

Tex Clematis o jordgubbar:-)

Clematis behöver redan förkultiveras o de bör ske under glas... Ännu en anledning för mig att leta nåt snyggt o odla under. Då de odlingsklockor jag hittat antingen varit för små eller i mitt tycke för dyra så e jag nu inne på att "tillverka" en själv. For därför ner på Erikshjälpen o Lions, men ja e nog tramsig men jag har svårt för sånt;-)

Hur som helst hittade jag snygga nysilver fat på Erikshjälpen men inget snyggt glas. så jag gjorde aldrig affär.

Hem o googla vidare o hittade snygg ljuslykta på ikea som kan funka perfa, så ner i gen på Erkshjälpen i veckan o så till IKEA nån dag om jag inte fyndar nånannanstans innan jag hinner dit;-)

Ska bl.a till EKO nästa helg o de brukar ha en massa snyggt till hyggligt pris!


Se är de ju inte bara Glas jag behöver, för de måste ju sås/planteras i något oxå, o då e jag svag för slitna lerkrukor;-) Visst måste man kunna få nya krukor att se gamla ut;-) De där vita slitna e ju såå snyggt!

Googla lite o la dem sen i saltvatten bad. Tog upp o lät torka, kunde ana lite vitt. O kom på MICRON, in m kruka o fat där på låga watt i nåra minuter åt gången, o jo då se där de vita träder fram:-p

Kolla så snyggt (eller??) Min mamam komentera de när jag berättade att du J, sånna krukor slänger jag hahha ja smaken är som sagt delad;-)

     




Av med-moteds - 17 februari 2013 12:57

Dottern hade fortsatt ont om hon gjorde vissa rörelser m huvudet. Stackaren vilken smäll!

Men hon verka va vid gott mod iallafall.

Sonen vaknade upp lite förkyld han oxå så vi tog en lugn dag hemma. Vilel ah lite extra koll på dottern ju.


Min konstiga känsla i halsen är delvis tillbaka fast de sitter mer mitt i o nere i halsen på nåt sätt liksom.

Har ju kännt lite lite hela tiden, men de har ökat nu, så i med mer losec o hoppas de försvinner igen.


Kvällen blev i soffan vid tv´n men först va vi o bytte den trasiga magtröjjan till dottern o reklamerade sonens nya fotbolssskor som gått upp i en söm.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards