med-motEDS

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

BF dagar

Av med-moteds - 8 augusti 2014 11:45

*Beräknad förlossning

*Barnfritt

*Best friends.....


ja dessa förkortningar, de kan ha många olika innebörder.


I detta fall är det BF som i barnfritt som gäller.

Vi lämnade ju barnen i lördags o måndagen sov jag tills jag vaknade, var väl runt 10snåret. Mannen hade ju åkt till jobbet. Låg o drog mig lite innan jag tog mig upp. Vid 2 tiden pratade jag med min mamma en snabbis. Hon undra vad jag gjort o ja va hade jag gjort?? - Typ ingenting... Mest tagit de lugnt o småpulat lite. Kollat upp lite saker på internet osv.


Tisdagen gjorde jag destomer! hade ställt klockan för o ringa till gastro barnläkaren om en sak ja glömde ta upp med henne på besöket. Men nådde inte fram.

Påbörjade rensning/röjjning i dotras rum. Det var välbehövligt kan jag berätta! 2 påsar slängda o en del saker upp på vinden o därefter soreterat o lagt på rätt plats. Blev ett helt annat rum! Hoppas nu hon kan hålla de så här ett tag!

Fick pausa en del då ryggen skrek av smärta, men jag var så inne i röjjandet att jag inte riktigt ville lyssna på den!

Fortsatte att röjja i garaget. eller ja ja samlade ihop saker som skall till tippen. Ska fortsätta där ute på hyllorna med alla krukor, färgburkar osv en annan dag. Blir nog en del krukor till loppis. Måste ringa nån loppis sen för jag har 2 kartonger sen långt tillbaka som väntar på att skänkas bort.

Så kom mannen hem o jag åkte o handlade mat. Lyxa till det med oxfile, potatisgratäng o tomat o rödlökssallad.

Medan han skruvade trädäck gick jag på förrådet. Rensade ut o slängde en massa. Får fortsätta när mannen kan hjälpa mig o lyfta vissa saker så jag kan sopa ur där. Där inne bor ju tyvärr en del möss på vintern... Men jag tänkte inte förse de med lika mycket mat i år, dvs jag skall städa ur o slänga en massa nu!


Medan mannen som bäst höll på med trädäcket ropade han högt ööö, kom o kolla! Gick dit o finner denna  jätte mördarsnigel   Tänk att brädan är 12 cm lång o här sträcker den inte ut sig fullt ut...

Jag har sett mååånga mördarsniglar men ALDRIG nån så här stor!


Som lite plåster för denna räliga bild ska ni få lite sneak bilder från min trädgård, Håll till goda

Frösådd tomat

Min första frösådda tomatplanta o den bär en hel del frukt  

Löklandet 

Min lök är snart redo att tas upp för trokning

Nysådd av sallad o spenat i början på augusti, ren chansning 

 Bokhäcken   kikhål 

Bokhäcken och dess kikhål- tittut!

 

Underbar pelargon som jag för första gången dragit upp från frö- Stolt!


Fy rackarns va ont jag hade sen, men in m piller o glass m jordgubbar med mannen i sängen innan vi somnade  



Onsdag 

Redan 6augusti. Vaknade av klockan, tänkte nå barngastro idag istället. Lyckades efter ett par försök, men skall ringa annat nr annan tid för o boka teletid till läkaren istället tydligen.

Låg kvar i sängen då ffa ryggen gjorde såå sjukt ont! Tog mina tabletter o väntade en stund innan jag tvingade mig ur sängen. Fy alltså, jag straffas av Mr idag. Borde kanske tagit lite igår o lite idag. Men igår var jag taggad!

Kändes så underbart att vara "som andra" o fixa o dona! De får va värt denna dagen m smärta, stelhet o allmän trötthet o tyngd att andas.

Försöker tvätta upp lite åtminstonde. Ska bädda rent i dotterns säng. Imorgon kommer städerskan så tills dess måste här vara iordningplockat. Vasken i köket skriker kom o hjälp mig o dö typ, men jag O.R.K.A.R inte ta tag i det. Får tyvärr lämna det till älskade maken. 

Om ett par timmar skall ja sätta in bakpotatisen i ugnen. Blir grillad fläskfile med sallad o bakpotatis till kvällsmat idag.

Barnen är ute på havet m mormor o morfar idag, mysigt! Här är helt underbart väder hos oss iallafall. Satt en stund i baden badenstolen o invigde min nya dyna. Ska nog sitta lite i den o sällskapa mannen när han skruvar trädäck ikväll!

Gallrade en del i mina äppleträd. Fy så hemskt de känns o dra ner frukt som ser fin ut:-( Men det är tvunget om det ska bli någon bra frukt. Är nog för sent på de egentligen... 3 sånna här högar blev det o ja borde tagit mer, men det Blev dock lite förändringar pga mitt getingstick. ( se annat inlägg- Getingstick)

   

Gav grannen hennes tulpanlökar som tack för hjälpen med huset. Uppskattades väldigt. Hoppas de blir lika fina här som på bilden.

Till vår sena kvällsmat serverades det mannens finhackade sallad, bakpotatis o grillad fläskfilé! Mums!

När vi la oss var min kropp slut o skrek av smärta. Låg o gnydde o rörde mig i sängen. Ja har verkligen överansträngt min kropp senaste dagarna. Men SÅ skönt de känns i själ o hjärta att ha fått undan så mycket o fixat o göra så mycket trots allt!


Torsdagen mötte jag strax innan klockan ringde vid strax efter 8. Skönt o vakna av sig själv.

Tog mina tabletter o låg kvar en liten stund. In i duschen en snabb uppfräschning o sen ut i bilen som styrde mot IKEA. Där blev det först frukost o tidningsläsande. Bara njöt där i en fåtölj! Kände att joo benen är nog med på o gå hela rundan sakta idag, så ja gav mig på att gå båda våningsplanen;-) jag som bara skulle ha 2 plastbackar o en trådback... Hm inte alltid bra att kroppen vill gå igenom hela varuhuset;-) Kom ut med kuddöverdrag, innerkudde, toaborstar, backar o en lista på grejer ja skulle vilja ha! hahah

Men hur som helst så njöt jag av att kunna spankulera där i min egen takt o kika på vad JAG ville kika på!

Ska ta mannen med mig in där en dag för vi skulle verkligen behöva byta förvaringssystem i garaget till ridsakerna som har en tendens att bli fler o fler;-) Köpte ju en ny trådback o ha i tvättstugan o den är tänkt för att sonen behöver mer plats till sina träningskläder.... Dessa ungar  

 

o På tal om tvättsutgan så skulle jag verkligen behöva ta ett röj där oxå o tvätta upp vinterkläderna som bara hänger kvar på krokarna:-o o sen göra en inventering av vad de kommer behöva för höst o vinter. Brukar va strukturerad med det så här års, emn i år har de väl kanske varit en så fin sommar  att ja inte kommit mig för o inse att de kommer en höst o vinter oxå kanske  . Men men, än finns det tid. När jag gick på IKEA kände jag dock av den där fixar o organisationskänslan som brukar infinna sig så här års i min kropp. När man vill förnya förändra o få iordning inför en ny säsong.

 

Efter IKEA begav jag mig till stadium o rekade present till donnan, vidare till Biltema o köpte en öljetttång o nåt rep som skall bli man o svans på kommande projekt...

SEn besökte jag stoff o stil o köpte tyg till vindskyddet vi skall ah vid poolen. Hade grym tur o hittade ett som va nedsatt pga lite fläckar. O fläckar kommer där bli snabbt ändå eftersom det skall vara ute o nära barnen...

 

Styrde kosan hemåt o mot ica för snabb kvällsmatshandling o mötte sen upp städerskan här hemma. Medan hon städade pulade jag rundor här hemma. Skurade ur köksvasken, torkade kaklet i köket, tvättade och klippte min thuja tills blåsan kom i handen.

Thujaklot  

3h städning blev det denna gången, men oj va rent o fint tösabiten har på sitt rum nu!

 

När städerskan skulle åka kom mannen hemom o bytte bil för o hämta släp. ja samlade ihop ogräset o sen fyllde vi en hel släp med skit. Gud va skönt o bli av med det här ifrån!

 

Fick spontanbesök av en kompis o hennes son en liten stund, fixade potatis till varmrökta laxen o romsåsen som vi smaskade i oss. Mannen va flitig o fortsatte på ramen runt poolen. gud va snyggt det blir! själv njöt ja lite i baden badenstolen o klippte gräset. Funkar mycke bättre o klippa gräset sen ja fick min medicin, Inte alls så mycke vibrationer. Sen är det nog ingen bra aktivitet för kroppen egentligen, men ibland så;-)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards