med-motEDS

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Till salu

Av med-moteds - 26 augusti 2014 14:00

Fick ett ryck o fotograferade ett gäng dojjor o även några kläder efter barnen. Eller ja några är helt nya som jag glömt o lämna åter när de inte passade barnen....

De spritt nya sakerna som converse o brallor o så de la jag in på tradera, hoppas de springer upp lite i pris. Övrigt la jag in på en loppis sida på fb. Redan sålt 2 par skor o ett gäng spritt nya trosor som jag inte gillade modellen på. ( ja ja behåller de paret ja testade;-))

Körde nån maskin tvätt o vilade lite, ja sen hade den fm visst gått o de var dags o hämta hem barnen. Frisören stod på schemat för dem idag. snaggade o fina inför skolfoto. Sen hade jag lovat att agera "målvaktstränare" till min skadade påg. Kastade en massa bollar till honom för att han ska kunna fånga i olika positioner. VILKET leende jag fick från honom o hela ungen sken, vilken skillnad mot gårdagskvällen! Tänk va lite som behövs för o ändra humöret. Värre blev de för min rygg/skuldror så efteråt fick de bli soffan, men mitt   var varmt o glatt o de e viktigast! Så var det redan kväll o mannen kom hem. Vi la igen där vi grävt upp till bevattningen o dressade över där för o hjälpa gräset att få fart igen. De va ganska gulnat o delvis förmulnat av o ha legat upp o ner några dagar, de går snabbt, men de tar sig igen!

 

Mannen påbörjade sedan dotterns present o ja där fastnade han visst ganska länge, det hann i bli tisdag innan jag fick sängsällskap! Själv la jag mig redan vid 21. Läste lite i en tidning. Måste sortera ut de jag har vid sängbordet oxå, har sorterat ett helt gäng redan innan. Ska se om nån vill ha ärvda veckotidningar.

 

Sonen tog ett klokt beslut som jag är väldigt stolt över! Han ska till elevens val välja 4 olika ämnen, 3 av dem kommer han få ha i elevens val under detta läsåret. Han var sugen på racketsport inom idrott. Så pratade vi om det hela, jag föreslog redskapsgymnastik eftersom det är hans svagaste gren inom idrotten. han var inte riktigt med mig där eftersom han inte tycker redskap e lika roligt men han är väldigt resultatsinriktad o vill ha höga betyg o då kan de ju av bra o träna på den svagare delen. När jag fått detta bekräftat av gympaläraren sa sonen direkt, då väljer jag redskap! Min store kloke påg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards