med-motEDS

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Helgen v 43

Av med-moteds - 27 oktober 2014 17:00

Ja som jag tidigare skrivit så körde maken o jag upp till ullared. Trillade väl in vid halv 7 snåret i butiken. Då hade vi kopplat loss vagnen på ställplatsen. 

Gick direkt till klädavdelningarna, jag till dam o han till herr. Ja hittade en hel del. De e verkligen så olika däruppe. Ibland finns där massor o andra gånger inget! En vit blus, en vit tunn långärmad, en grå klänning, en beige stickad tunika var nog det som fick följa med hem. Hade tänkt o gå damavdelningen lite mer noga dagen efter då jag bara tog ena sidan på fredagen, men så blev det inte pga för mycket folk.

Vidare upp till barnavdelningen. 

Listan på kläder till barnen var inte speciellt lång men de slank ner lite ändå.   

          

Den blå tröjan fast i grönt, ett par haremsbrallor i zebramönster, blanka tuffa svarta byxor o en tunn grå långärmad tröja.

Men även lite kommande julklappar till dottern.

     

En ridjacka till vintern, fast hon fick en annan färg. Fick sen välja färg på ridbrallorna o valde de röda.

Ja o mannen föll rejält för de orange, men de uppsakattades inte av dotra o de e ju hon som ska bära de...


När klockan slog 20 o varuhuset stängde hade vi fått med oss en bra omgång med kläder att mäta o fota o mms:a till barnen. Åkte då till husvagnen o startade potatisgratängen o under tiden vilade jag i ryggäge o testade mina nya kläder. Mannen stekte oxfilé o serverade till mig sen. 

Kunde inte somna på kvällen, massa tankar som snurrade, emn jag låg nära nära min älskade man o njöt av närheten tills min mage började göra ont o knipa:-(


Lördag morgonen började i samma tecken som fredagkvällen- magont. Fick klä mig o springa bort på toa. Tarmarna fortsatte o köra lite så ja besluta mig för o skippa frukostkaffet. Bestämde då o äta frukost i cafét efter en stunds shoppande.

Nyttjade handikapptillståndet o de satt inte fel när det dessutom regnade  

Knatade rakt in o till plastpåsar etc, vidare till herrkläder där mannen shoppa lite. 

Upp o bytte lite stl till barnen o köpte en vind o vattenavstötande "jacka" att ha på fotbollsträningarna till sonen o en extra vinterjacka till dottern.

Damkläderna skippade jag alltså då orken började tryta, blev bara ett skärp till mig därifrån.

Överlycklig att vi inte skulle ha nåt större från leksaksavdelningen för jisses m folk där var:-0

Köpte grejer till sonens ipad. allt för o skydda den så gott vi kan!

Även present till mannens födelsedag fyndade jag:-)


När klockan var knappt 13 va vi så slut, min smärta va HÖG o mannen av hungrig. Tog oss upp till restaurangavdelningen men där va milslång kö som ja vägrade stå i, så kassan here we come !

Käkade i restaurangen utanför istället o besökte panduro hobby där ja köpte grejer till kommande ljusstöpning o gjutning o spanade dataspel i spelbutiken. Tillbaka till vagnen för en timmes ryggvila innan vi körde med sista returerna till varuhuset o sen tillbaka o kopplade o drog hemåt. Hemma vid 8 o då hämtade vi hem barn som blev överlyckliga för sina nya grejer!


Själv slocknade jag till i soffan innan 9 o tog mig vidare till sängen för vidare sömn!

Vaknade åter av min mage vid 5-6 tiden o fick gå på toa. Sov vidare på soffan in case of liksom.

Lugn fm för min del, mannen fixade "lock" på poolen o ungarna lekte där ute.

Efter en stund tog jag mig ut o vinterfixade lite i trädgården.

Sotar min ullaredstripp mer än väl...

Vid 14 tog vi oss till ridklubben där dotra tävlade den lille svarte i hopptävling. Första rena hopptävlingen. Hon valde att hoppa ca 40cm o när de väl va dags blev hon visst lite skraj för höjden o valde o travhoppa dem, vilket hon inte var nöjd med efteråt. Mormor o morfar överraskade med att komma o kika.

Trött o smärtfylld mama på kvällen slocknade i soffan o orkade inte förflytta sig in i sängen när hon väcktes första gången;-)


Ja så var denna helgen gången o ett höstlov i förhoppningsvis lugnets o mysets tecken väntar! Inga tidiga mornar, inga klockor som ringer, inte en massa tider bokade eller måsten att göra- SKÖNT!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards