med-motEDS

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av med-moteds - 4 januari 2015 22:15

Vaknade jag med den 4e, så där så man inte vill lyfta huvudet från kudden men inte heller ha de kvar där.

Klev upp o tog mina vanliga mediciner men inget hände, de fortsatte o spränga. Tog en ipren men nä de ville inte ge med sig o ja behövde verkligen få postat några brev o hämtat ut en paket, tur då man har egen privatchaffis.

han fick köra mig så ärenden avklarades o sen fortsatte vi med projekt fixa hemmet. Planen sen innan var ju att baka tårtbotten på fm, men nä ja hade ingen ork/energi till de. Till sist gav ja upp o tog en relpax på chansning. För ja tror helt klart att ja har en inflammation i vänster axel/skuldra som ger mig denna fruktansvärda huvudvärk:-(

Men jo de hade visst blivit en migrän av de oxå för plötsligt minskade värken dramatiskt, så skönt även om tröttheten o smärtan efter den kom istället.

Stannade ju uppe då ja inte ville ligga ner m den värken.  Rullade axlarna o hörde o kände hur de kugga över knaka o braka som värsta grenbrytarkaoset.


tårtbottnar o fyllningar fick fixas på kvällen o ja hade gett mig den på att baka en favvokaka oxå men ja överla med mig  själv om ja orka eller ej. Ville trots megatröttheten ha den kakan o påbörjade... slutade med att när äggen va i skålen så ropade ja på älakde kidsen o fråga om de ville baka, vilket de som tur var ville;-) Ja bistod dem med o hacka choklad o riva apelsinskal, resten fixade de!

Årets tårta lev en på utsidan klassisk gräddtårta med blåbär o egenplockade hallon i gele på mitten. Inuti bestod den av 3 bottnar (lika delar) med marsankräm, chokladmousse o "bara bär" smaken hallon. O hjälp vilken saftig o fin tårta det blev. Väldigt läckra smaker ihop! NÖJD!

Nu har sonen flera månader i förväg börjat fundera på hur hans nästa tårta ska se ut. Kidsen tror visst att deras mamma kan tillverka vad som helst i tårtformat:-o

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards