med-motEDS

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av med-moteds - 10 januari 2015 18:30

Lördag med klockringning, blärk

Lät älskade maken få ligga kvar lite till då han haft så tidiga mornar under veckan, ja kan va snäll ja oxå;-)

Själv fick ja ett ryck o städade ur skåpet under vasken i tvättstugan. Slängde ut gamla rengöringsmedel osv.


Fotbollskillarna kom o hämtade vår gran.

Mannen hämtade hem ventilationsfilter som ska bytas varje år.


På em drog grabbarna på träningsmatch så vi töser blev själva.

 

Mer om denna dagen minns ja tyvärr ej....

Av med-moteds - 10 januari 2015 10:27

Somnade bättre på kvällen igår o slapp dottern i sängen så när klockan ringde halv 9 för både mig o kidsen kunde ja snooza o filosofera en stund o sen ta mig upp o mådde mycket bättre! SKÖNT!!

Plocka o pilla lite här hemma o så kom städerskan. Hon fick lite andra uppgifter som o torka lister o karmar eftersom vi städat så nyligen behövde hon inte våttorka i vardagsrummet.

Medan hon va här åkte vi ner på stan o skulle prova jacka till dottern. Men den fanns tyvärr inte. Men däremot fanns de en apsnygg till mig.... Men 1500 för en jacka svider rejält vill ja lova så ja får allt fundera på de hela.

Hem o beställde jacka till tösen via nätet istället. Slank med en kofta till sonen som nu kan börja handla på herravdelningen:-o      

I HM webbutik blev det jeans till dottern, en top var till henne o mig o en kofta till mig. Gillar rea:-) Allt detta gick väl på totalt knappt 800kr:-)


Efter detta fixade kidsen pannkakor, mina råkade de nog slinka ner lite väl mycket salt i:-o men men m sylt/socker så gick de o äta även om saltsmaken satt kvar i munnen ett tag:-o

Åkte sen på årets första ridlektion. Ingen mjukstart där inte. 3 tjejer o 3 hästar som fick jobba hårt, inte frös de iallafall. Tom så va den lille vite svettig på bogen efter dotterns ridpass! Mycket övergångar, ökningar, minskningar o fattningar på exact rätt ställe. O öva hörnpasseringar som dotra fuskar med;-) Lille vite visade klart o tydligt att högervarvet e jobbigt för honom, han försöker smita in från spåret när man kräver lite mer av honom. Inte alls tänkt på de så innan, men blev väldigt tydligt idag o ridläraren bekräftade de. Dotra rider honom bra, de är ett bra team ihop o ja älskar o se hur de kämpar ihopa:-) Det blev mycket övning på o ta o ge efter för o få kontroll på tempot för när hon försökte med o bara "dra" för o få koll på de så blev han bara stark mot tygeln o hon blev lite arg/förtvivlad. men genom o ta o ge så blev de toppen! Ännu en ny kunskap!


Ett till dicte för mig o mannen på kvällen innan vi sa godnatt! Fick besök av dotter som inte kunde somna....

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards