med-motEDS

Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av med-moteds - 22 augusti 2015 23:30

Med effektivitet o vila!

Halv 7 slog ja upp mina blå! Alltså, allvarligt! Halv 7 en lördag när ja kan sova. ...
Bestämde mig för o inte somna om.
Tittade på mobilen o klev väl upp vid 8.


Lite ont i huvudet, nacken käken- ja ni vet de vanliga när ja har huvudvärk/migrän... Usch orka liksom...

Tryckte på lite ömma punkter i nacken o massera käken som knäpper o knakar lite.

Lyckades faktiskt slippa migränanfall o huvudvärken la sig under dagen.



Frukost, starta robban o lite smått o gott.
Åkte till tippen /köttbutiken o sen till life för o köpa ny kinesiotejp.
Hem o plocka upp donnan o så åkte vi o plocka hallon.

Tröttheten kom o förlamade mig så ja kröp ner i sängen o somnade.

Käkade lite lunch o sen fixa mannen m att sängarna står ordentligt o så la vi på antiglid mellan madrass o bäddmadrass.
Skar ut passpertou till donnans foto o fick de på plats på hennes tavellist.
Svetten fullkomligt RANN av mig.

Vila lite igen o så tog vi ett ryck på framsidan. Klippte korallkornellen som måste ha växtvärk som den växer. Ca 1m sen i månadsskifte juni/juli....
Toppa häcken o klippte sidorna på bokhäcken.
Klippte in murgröna som tagit sig sina friheter vad gäller växtplatser.skyfflar ogräs o sopade. Stor skillnad på utseendet!!

Även mangold o förväxt sallad klippte ja ner.
Trädgårdslandet behöver litta rensning o en extra grävning efter potatis som blivit kvar i jorden. Har bara någon enstaka stackars planta kvar nu av vår egen potatis :-(o löken växer dåligt o morötterna är obefintliga....

Paus på altanen nu i skrivande stund medan mannen grillar o dottern viker servetter till kalaset.


Ja baka muffins o mannen klippte murgröna:-) Nu blir det lite hallon o vaniljglass o sen ska ja sussa kudden:-)

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards